۹ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83890384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌ریزی برای ارتقای فناوری ارتباطی روستاهای استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ارتقای فناوری ارتباطی روستاهای استان در ۳۴ سایت در نوبت انجام است.

سید یاسر حسن پور روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات، رفع موانع و توسعه طرح های USO با اشاره به ضرورت رفع موانع اجرایی اولویت اول و دوم فیبر USO استان در محور شهمیرزاد- کمرود، مومن آباد- افتر و روستای رودبارک گفت: ۳۴ سایت روستایی استان در نوبت ارتقای فناوری به USO قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه ارتقای فناوری سایت های BTS نیازمند استفاده از پهنای باند فیبرنوری است، افزود: عملیات اجرایی اولویت اول و دوم فیبرنوری USO استان باید سرعت گیرد و ارتقای فناوری USO ۳۴ سایت روستایی در استان باعث توسعه دولت الکترونیک، توسعه روستایی و رضایت مندی بیشتر مردم استان می شود.

وی با تاکید بر اقدامات لازم برای ایجاد شرایط حفظ زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در کشور، تسریع در عملیاتی شدن سایت جدید BTS  در روستای دلبر از منطقه خارتوران را خواستار شد.

حسن پور با اشاره به اندک بودن نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه  در جاده های استان سمنان تصریح کرد: رفع مشکلات از این دست، نقش چشم گیری در رضایتمندی بیشتر مسافران به ویژه زائران حرم رضوی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ماده  ۶۹ برنامه پنجساله ششم توسعه و با استناد به مصوبه ۲۶۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور طرح هوشمندسازی مدارس ، بیان کرد: این طرح در استان اکنون پیشرفت ۹۱ درصدی دارد.

وی تاکید کرد: اجرای کامل طرح هوشمندسازی مدارس تنها با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قابل انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اهمیت اتمام طرح هوشمندسازی مدارس به منظور برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در دوران کرونا، تاکید کرد: این امکان تنها با مشارکت همه جانبه نمایندگان سه حوزه در این بازه زمانی تعیین شده امکان پذیر است .

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha