۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌ شود.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در حوزه اشتغال استان خبر های خوشی در راه است و به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوشایندی خواهیم بود.

وی افزود: برای اجرای ۳۳ طرح اشتغالزا در استان ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف دولتی و خصوصی تامین شده که ۲۰ درصد نخست این اعتبار به استان تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این گام موثر دولت در راستای اشتغالزایی نشان از عزم جزم آن دارد که تاکنون نگاه رئیس جمهوری و دولت به این استان ویژه بوده است.

کلانتری بیان کرد: آن چه انتظار داریم این است که بانک های استان در جذب تسهیلات اشتغال سرعت عمل بیشتری به خرج دهند و نگذارند ریالی از اعتبارات این استان برگشت بخورد.

وی ابراز داشت: هنر مدیران دستگاه ها و بانک های استان تسهیل گری در امور مردم  است و باید در راستای تسهیل گری فرآیند ایجاد اشتغال بکوشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: موانع اشتغال برداشته شود و با تمام توان برای اشتغال جوانان قدم برداریم و به دور از هر گونه قوم گرایی و منطقه گرایی به مردم استان خدمت کنیم.

کلانتری عنوان کرد: بیکاری از اصلی ترین مشکلات این استان است که درمان آن اشتغالزایی است و نقش بانک ها در این میان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیار موثر است.

وی ابراز داشت: جذب بودجه های فنی و اعتباری سال گذشته در این استان تا میزان ۸۵ درصد تحقق یافته و در پرداختی ها موفق اقدام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ بودجه فنی و اعتباری ۸۵ میلیارد ریال بوده که ۶۷ میلیارد ریال از آن به بانک‌های استان ابلاغ شده و بانک‌های استان ۵۷ میلیارد ریال از آن را پرداخت کرده‌اند.

کلانتری افزود: رتبه کهگیلویه و بویراحمد در بازآفرینی شهری چهارم کشوری است که این مهم نشان می دهد در دیگر زمینه ها هم می توانیم بدرخشیم.

وی با اشاره به ضرورت شتاب بخشی به پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده، تصریح کرد: عملکرد تمامی بانک ها توسط دستگاه های متولی نظارتی بررسی و بانک های دارای پرداختی بالا تشویق و بانک های کم کار به مراکز آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به بیماری کرونا در سراسر کشور تعداد زیادی از واحدها و صنوف خسارت دیدند و دولت به منظور کمک به این واحدها ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص داد.

پروانه نیک مرام افزود: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است و کارگران می‌توانند تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی و رانندگان تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۲ هزار و ۹۱۱ فقره پرونده با اشتغالزایی چهار هزار و ۴۷۶ نفر به مبلغ ۴۳۷ میلیارد ریال به بانک‌های  عامل ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مجموع پرداختی این تسهیلات از سوی بانک های استان ۳ میلیارد و  ۴۰۰ میلیون ریال بوده و از ۹ بانک عامل ۴ بانک پرداختی داشته‌اند.

نیک مرام بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای جذب این تسهیلات از خود تلاش بیشتری نشان بدهند.

وی ابراز داشت: عملکرد بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، ملت و ملی نسبت به دیگر بانک های استان در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل آسیب دیده بهتر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان این طرح خواست هرچه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده در بانک‌های عامل اقدام و پیگیری کنند.

بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، انصار  و موسسه ملل از جمله بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا هستند.

 ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، آموزشگاه های رانندگی و دیگر موراد مشمول تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha