شاخص شبکه فاضلاب در چهارمحال و بختیاری به ۷۰ درصد رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای این استان، ضریب شاخص بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در استان به ۷۰ درصد رسید.

احمدرضا محمدی ده‌چشمه روز چهارشنبه در سیزدهمین هفته پویش ملی «الف، ب ،ایران» و بهره‌برداری از ۱۴ طرح حوزه آب و برق این استان که با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد، افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان،  تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان به ۱۴ مورد رسیده است که هفت واحد آن در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب نقش مهمی در مدیریت منابع آب و حفظ محیط‌زیست دارد و با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان ۲.۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در اختیار بخش صنعت این منطقه قرار می‌گیرد.

محمدی ده‌چشمه در ادامه با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان از نعمت آب آشامیدنی، تصریح کرد: تلاش ما بر خدمات‌رسانی بیش از پیش به روستاییان و توسعه شبکه آبرسانی و فاضلاب در این مناطق است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون یورویی توانیر در اجرای شبکه توزیع برق شهر فرادنبه اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار شامل ۳۶۰ میلیارد تومان می‌شود که با جذب آن این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد.

رسول موسی رضایی خاطر نشان کرد: این استان از نظر انرژی برق در وضعیت مطلوبی قرار دارد و زمینه برای جذب سرمایه‌گذار به ویژه در بخش صنعت را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین به طور همزمان ۱۴ طرح حوزه برق و آب این استان با سرمایه‌گذاری ۳۳۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان، برق‌رسانی به پنج روستا، بهینه‌سازی شبکه وتبدیل سیم به کابل خود نگهدار، توسعه شبکه فشار متوسط و افزایش نقاط مانور، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع، توسعه شبکه فشار ضعیف و تامین برق متقاضیان، توسعه شبکه روشنایی شهری وروستایی، نصب کنتورهای هوشمند در جهت ارتباط دوسویه و احداث نیروگاه مقیاس کوچک گازی از جمله این طرح‌ها است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha