۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83885744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایمنی بهبودیافتگان کرونایی دائمی نیست

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کرونا، ویروس جدیدی است که هیچ فردی در مقابل آن ایمنی ندارد و تا زمانی که واکسنی برای آن تهیه نشود، نمی‌توان این بیماری را به صورت کامل کنترل کرد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ایمنی افراد بهبودیافته ۲ تا ۳ ماه بیشتر دوام پیدا نمی‌کند.

 دکتر محمدرضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون مجموع افراد مراجعه کننده به مراکز سرپایی دولتی بیش از ۷۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۳۹ هزار نمونه گیری شد که تست بیش از ۱۲ هزار نفر به لحاظ آزمایشگاهی مثبت اعلام شد.  

وی اضافه کرد: بیش از هشت هزار نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری و از آنان نمونه گیری کرونا انجام شده است.

این مسؤول، با بیان اینکه میانگین روزانه  اشغال تختهای بیمارستانی حدود ۸۰ نفر بوده و وضعیت این استان همچنان قرمز است، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان بحث فاصله گذاری اجتماعی، مسائل مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشت بیش از گذشته باید جدی گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی  استان زنجان ادامه داد: طبق بررسی آزمایشگاهی سرولوژی در بدن همه افراد بهبودیافته کرونایی ایمنی یا آنتی بادی کرونا ایجاد نمی‌کند و همه افراد بهبودیافته نیز همانند سایر افراد باید فاصله اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند تا شرایط برای تامین واکسن فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به خصوص تست بیماران سرپایی، افزود: از مجموع بیماران سرپایی که تست کرونای آنان مثبت اعلام شد حتی یک مورد مرگ هم اعلام نشد که این افتخار بزرگی برای استان است.

صائینی افزود: هم اکنون در استان بیماری سرماخوردگی وجود ندارد، به طوری که هر فردی بگوید که سرما خوردگی دارم، در واقع به احتمال قریب به یقین به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شده است که در این راستا ۸۵ درصد افراد بطور معمول بدون علامت تا علائم خفیف هستند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها ندارند.

وی یادآوری کرد: فقط ۱۵ درصد افراد که دارای علائم متوسط به بالا بوده اند، نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند و متاسفانه پنج درصد از این تعداد نیز نیاز به بستری در بخش آی‌سی‌یو دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با تاکید بر اینکه هیچ گروه سنی ایمن از گرفتار شدن به بیماری کرونا نیست و همه افراد مبتلا می‌شوند، ادامه داد: بیشترین عوارض ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مشاهده می‌شود اما ممکن است افرادی که هیچ بیماری زمینه‌ای هم ندارند مبتلا و دچار عوارض شدید این بیماری شوند.

صائینی اضافه کرد: همه افراد باید به صورت جدی فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند زیرا قدرت گیرایی ویروس کرونا بسیار بالا بوده و این نوع  ویروس همانند سرماخوردگی نیست، به راحتی افراد را گرفتار می‌کند حتی شماری از افراد از آلوده شدن خود به ویروس کرونا مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در کمین همه افراد است، خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا پس از عید سعید فطر به دلیل کاهش ترس مردم از ابتلا به این بیماری گسترش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha