استاندار: اتمام جادە سنندج - مریوان از پروژەهای اولویت‌دار کردستان است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پروژه احداث جادە جدید سنندج - مریوان از اولویت‌های استان است و باید طبق جدول زمان‌بندی شدە، اجرا و پیشرفت کند.

بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه سنندج به مریوان بر اهمیت حیاتی این جاده در توسعه استان تاکید کرد و اظهار داشت: این پروژه از اولویت های استان برای بهره برداری در سال جاری است و نباید هیچ مانعی در اجرا و اتمام آن خلل وارد کند.

وی با بیان اینکه جاده جدید مریوان از لحاظ اعتباری مشکلی ندارد، اضافه کرد:‌ با عنایت دفتر رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های دولت، این پروژه تامین اعتبار شده و هم اکنون در سه قطعه پیمانکاران مشغول کار هستند.

استاندار کردستان همچنین بر افزایش سرعت کار در جاده سنندج - مریوان تاکید کرد و افزود: اجرای همزمان سیستم روشنایی و تهویه تونل‌های موجود در مسیر برای افزایش ایمنی ضروری است.

مرادنیا با بیان اینکه در آینده نزدیک ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را در استان خواهیم داشت، یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از جاده جدید سنندج - مریوان می‌تواند علاوه بر افزایش ایمنی و کوتاه کردن مسیر از لحاظ اقتصادی نیز تاثیر بسزایی در توسعه استان داشته باشد.

طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 اتمام این طرح به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
 عملیات اجرایی قطعات یک، ۲ و سه این طرح هم اکنون به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اتمام است که در این مرحله عملیات نصب تابلو، علایم و خط کشی و روشنایی ۲ دستگاه تونل همرو و گزردره در حال انجام است.
عملیات اجرایی قطعه چهار نیز در ۲ مقطع چهار کیلومتری و ۳.۳ کیلومتری (واریانت روستای شیخ عطار) جمعا با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال انجام است.
طول این قطعه چهار هزار و ۶۷۰  متر بوده که تاکنون ۸۵ درصد از عملیات عمرانی آن اجرا شده و اعتبار اولیه آن ۶۳۰ میلیارد ریال است.
قطعه ۶ واریانت تیژتیژگاران نیز به طول هفت هزار و ۱۹۰ متر طول دارد و با مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.  

جاده فعلی سنندج به مریوان با ۱۲۵ کیلومتر طول، دارای پیچ‌های متعددی است که با بهره‌برداری از جاده جدید علاوه بر کاهش ۲۵ کیلومتری طول مسیر، مدت زمان تردد از سنندج تا مریوان حدود ۷۵ دقیقه کاهش می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha