۹۵ خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق پایدار برخوردار شدند

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹۵ خانوار روستایی این استان با استفاده از نیروگاه های خورشیدی از نعمت برق برخوردار شدند.

داوود راهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۵ خانوار روستایی در قالب ۱۳ روستا در شهرستان های مختلف از جمله بویراحمد، بهمئی ، چرام ، باشت و کهگیلویه با استفاده از نیروگاه های خورشیدی برای نخستین بار از نعمت برق برخوردار شدند.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستاها در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روستاهایی که با استفاده از برق نیروگاه های خورشیدی از نعمت برق برخوردار شده اند به ترتیب در شهرستان بویراحمد پنج روستا ، بهمئی چهار روستا، چرام ۲ روستا و شهرستان های کهگیلویه و باشت هرکدام یک روستا هستند.

راهزادی ابراز داشت: سخت گذری، کوهستانی بودن، فاصله های طولانی با شبکه های برق و پراکندگی از مهمترین مشکلات پیش رو برای برقرسانی به روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیش از ۵۶ هزار خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار بوده و بیش از هزار و ۷۷۰ روستای سکنه دار در این استان دارای روشنایی برق هستند.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۵ هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha