۳۰۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

یاسوج- ایرنا- مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از اواخر سال ۹۶ تاکنون به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و مابقی نیز در حال ابلاغ است.

آیت ارمغانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سال ۹۶ تصویب و در اواخر همان سال شیوه نامه اجرایی مربوط به استان ها ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس آن ۲.۵۵ درصد تسهیلات اختصاصی در کشور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این تسهیلات به بانک ها و استان ها در فاز های مختلف ابلاغ شدند و در ۴ مرحله نیز این تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

ارمغانی ابراز داشت: از سال ۹۶ تا امروز ۱۴ هزار و ۲۵۰ متقاضی دارای طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷ هزار و ۷۶۰ طرح مربوط به دستگاه های اجرایی است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تسهیلات روستایی در دو قالب قابل بررسی و پرداخت هستند.

وی تاکید کرد: برخی از این طرح ها، طرح های نهاد های حمایتی هستند که شامل دستگاه های بهزیستی، کمیته امداد است و کمیته فنی استان نقشی در تایید و رد این طرح ها ندارد.

ارمغانی بیان کرد: قالب دوم تسهیلات طرح های دستگاه های اجرایی است که جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و دیگر موارد است که پس از ثبت نام متقاضی اهلیت و توجیه این طرح ها توسط دستگاه های اجرایی بررسی می شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعضای کمیته فنی این طرح ها را بررسی و سپس برای پرداخت به بانک های عامل ارسال می شوند.

وی گفت: از مجموع طرح های ثبت نام شده مربوط به دستگاه های اجرایی که تعداد آن ها ۷ هزار و ۷۶۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۹۶۳ طرح تصویب شد.

ارمغانی تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ مورد پرداخت شده و بعد از پرداخت بازرسی و نظارت بر طرح ها مطرح ها است. 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون ۱۲۷۵ طرح توسط کمیته نظارت استانی بازدید میدانی شده است که از مجموع طرح های بازدید شده، ۱۷۳ مورد مغایرت و یا انحراف داشته اند.

وی عنوان کرد: انحراف ها و یا مغایرت ها متعدد بوده و شامل عدم اجرای طرح و نداشتن بیمه کارگران بوده که این موراد از طریق مراجع ذیصلاح طبق شیوه نامه با آن ها برخورد شده است.

ارمغانی بیان کرد: تاکنون پرونده ۹۳ مورد از آن ها برای باز پس گیری تسهیلات و یا برخورد قانونی به بانک های استان ارسال شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۶۰ مورد طرح های روستایی در استان اجرایی شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به آن ها پرداخت شده است.

دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.

۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha