۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83884300
T T
۰ نفر
منبع: با مشارکت شرکت رایان پژواک source

آشنایی با سرورهای اچ پی در بازار ایران

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبر: 83884300
آشنایی با سرورهای اچ پی در بازار ایران

امروزه سرور ها در دنیای فناوری اطلاعات دارای استفاده های فراوانی هستند. شاید شما هم به دنبال خرید یکی از آن ها باشید، اما با توجه به نیاز به توان محاسباتی بالا در کاربرد های نوین، نمی توانید به راحتی یکی از آن ها را با توجه به تنوع فراوان آن ها انتخاب کنید.

در دنیای سرورها برند های فراوانی را می توان یافت که از ابتدای ورود سرور ها در دنیای فناوری اطلاعات، محصولات خود را در بازار با توجه به نیاز مشتری ها در پیکر بندی های مختلفی به فروش رسانده اند. این برندها با توجه به پیکربندی مورد نیاز مشتری ها، اقدام به عرضه محصولات خود می کنند. اما یکی از بهترین این برند هاکه برای بسیاری از ما شناخته شده می باشد اچ پی است که به راحتی توانسته  در سال های اخیر بخش عمده ای از بازار فروش سرورها را در اختیار داشته باشد.

انواع سرورHP

ما در ابتدای متن به معرفی برند اچ پی پرداختیم. در ادامه نیز به طور خاص در مورد محصولات این برند صحبت خواهیم کرد.  با توجه به نیازهایی که در بازار با توجه به گسترش استفاده از فناوری های مدرن به وجود آمد، سرورها نیز باید روز به روز تکامل می یافتند تا بتوانند این نیازها را بر آورده کنند. به همین منظور انواع سرور های اچ پی روانه ی بازار شده اند که برای کاربردهای مختلف در شرکت های کوچک و بزرگ تا کاربردهای متوسط مناسب هستند. ما در ادامه در مورد انواع این سرور ها بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

سرورهای مناسب برای شرکت های بزرگ

در شرکت های بزرگ به طور معمول نیاز به سرورهایی می باشد که دارای پردازنده های بیشتری می باشند. این سرورها علاوه بر دارا بودن پردازنده هایی بیشتر دارای توان ذخیره ی بالاتر و نیز حافظه ی بیشتری هستند تا بتوانند نیازهای گسترده ی موجود در این شرکت ها را بر آورده کنند.

علاوه بر شرکت های بزرگ، مراکز فناوری اطلاعات و دیتا سنترها نیز با توجه به نیاز خود اقدام به خرید و استفاده از یکی از این سرورها می کنند. سرور ML و سرور DL که توسط اچ پی برای استفاده در شرکت های بزرگ روانه بازار شده اند از شناخته شده ترین این سرورها هستند که تعدادی از معروف ترین آن ها عبارتند از :

· HPE ProLiant DL 350 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 360 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 380 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 560 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 385 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 580 Gen10 server

همچنین نسل های قبلی از جمله G9 و G8  نیز بسته به نیاز شما میتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

سرور اچ پی برای کاربردهای متوسط

سرورهای رده متوسط اچ پی نیز از سرورهایی هستند که با امکان استفاده از پردازنده های چند هسته ای و چند نخی Threads می توانند تا 24 هسته را پشتیبانی کنند و در کنار آن متناسب با نیاز از حافظه ها و هارد درایوها یا درایوهای SSD می توانند استفاده کنند.

این سرورها نیز در مدل های مختلفی روانه بازار شده اند. هر یک از مشتری ها می تواند با توجه به نیاز خود برای هسته های محاسباتی از بین مدل های مختلف سرورهای اچ پی اقدام به خرید یکی از آن ها بنماید. ما در ادامه تعدادی از مدل های این سرورها را برای شما لیست می کنیم. شما می توانید بر اساس نیاز خود در مورد هر یک از آن ها تحقیق کرده و با یافتن توانمندی ها و قابلیت های هر یک از آن ها نسبت به خرید آن ها تصمیم گیری کنید:

· HPE ProLiant Dl 60 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 80 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 160 Gen10 server

· HPE ProLiant ML 150 Gen10 server

· HPE ProLiant DL 180 Gen10 server

· HPE ProLiant ML 110 Gen10 server

سرورهای کوچک اچ پی

اگر فکر می کنید که توان محاسباتی و قابلیت های سرورهای اچ پی که در بخش های قبل در مورد ان هم صحبت شد بیش از نیاز شما است، سرورهای کوچک اچ پی که گاهی با نام میکرو سرور نیز شناخته می شوند از کوچک ترین و ارزان ترین گزینه هایی هستند که برای شما در بازار وجود دارند. می توانید هر یک از آن ها ار با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. البته نباید توقع داشته باشید که این سرورها مانند سرورهای مورد استفاده در شرکت های بزرگ یا سرورهای اینترپرایز برای شما کار کنند.

همچنین شاید قابلیت های آن ها خیلی از سرور های رده متوسط نیز کمتر باشد. اما در کاربردهایی که به طور خانگی یا در مقیاس کوچک نیاز به یک سیستم دارای توانمندی های خیلی بالا نمی باشد، این سرور های به دلیل قیمت مناسب بهترین گزینه برای خرید شما هستند. در ادامه ما به معرفی دو محصول از بین شناخته شده ترین این مدل ها پرداخته ایم:

· HPE ProLiant DL 20

· HPE ProLiant Micro Server Gen10

استفاده از سرورهای اچ پی در ایران

انواع سرورهای اچ پی توجه بسیاری را در بازارهای جهانی به خود جلب کرده اند، در بازار ایران نیز این سرورها بسیار محبوب هستند و در شرکت های کوچک تا بزرگ و متوسط ما شاهد استفاده از آن ها هستیم. با دارای بودن پیکر بندی های مختلفی که امکان بهره بردن از تعداد متفاوتی هسته را برای کاربران فراهم می کند، شما هم می توانید به این سرورها در بازار دست یافته و مناسب ترین پیکر بندی را متناسب با نیاز برای خرید انتخاب استفاده کنید.

این سرورها می توانند به صورت ایستاده و یا در داخل رک قرار بگیرند. هم چنین با توجه به توان محاسباتی خود می توانند از حافظه های مختلفی پشتیبانی کنند.

چگونه سرور مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب سرور قبل از هر چیز باید به نیاز خود فکر کنید و پس از آن به میزان توان مالی خود نگاه کنید. کسانی هستند که به دنبال سرورهای دارای توان محاسباتی بالا هستند، این در حالی است که دیگران از سرورهای بیشتر برای ذخیره داده در درایوهای آن نیاز دارند.

 اگر شما نیاز به کاربرد خاصی دارید، به عنوان مثال اگر به دنبال سرورها برای استفاده به عنوان منابع ذخیره داده هستید، باید توان سیستم در پشتیبانی از درایوهای ذخیره ی داده را نیز در نظر داشته باشید. از سوی دیگر اگر به دنبال یک سرور اچ پی هستید که توان محاسباتی بالایی داشته باشد باید به تعداد هسته ها و نخ های  Threads قابل پشتیبانی توسط سرور توجه کنید. مشورت با افراد آگاه در این زمینه می تواند کمک فراوانی به شما در انتخاب بهترین سرور بنماید.

برای خرید انواع سرور اچ پی  و هم چنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس بگیرید.

منبع: با مشارکت شرکت رایان پژواک source

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha