نماینده مجلس: پژوهشکده ویژه آهن و مس در کرمان احداث می‌شود

کرمان - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مقرر شد که با توجه به ظرفیت‌های بسیار این استان به عنوان بهشت معادن ایران و وجود اساتید برجسته، پژوهشکده و دانشکده تخصصی ویژه سنگ آهن و مس در کرمان دایر شود.

شهباز حسن‌پور روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران‌کل کرمان در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بلقوه استان با قدردانی از همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: مصوبه یاد شده تا حصول نتیجه توسط سازمان صمت کرمان پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: مقرر شد مشکلات زیست محیطی جنوب استان و ریزگردها در جازموریان با پیگیری اداره‌کل حفاظت محیط زیست مدیریت شود.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنا شد که روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان برنامه‌ریزی در خصوص سال جهش تولید را اعلام کنند و همچنین دستگاه‌هایی که تعهد اجرای آن را پذیرفته‌اند همراه با ارسال مکتوب تعهدات خود در راستای برنامه جهش تولید، مطالبات و درخواست‌های خود را از مجمع نمایندگان استان کرمان در جهت پیشبرد اهداف استان اعلام کنند.

وی افزود: مقرر شد که سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را شناسایی کنند و برنامه عملیاتی برای علل تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید را برای پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام نمایند و همچنین کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

حسن پور گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان در نشستی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت محصولات معدنی به‌ویژه سنگ آهن برگزار کند و موارد مربوط به جهش تولیدات معدنی استان در این نشست پیگیری شود.

وی بیان داشت: تمامی مصوبات شورای معادن استان کرمان که نیاز به پیگیری مجمع نمایندگان استان دارد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اقدامات، راهبردها، ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی خود در خصوص سال جهش تولید را اعلام کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha