۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83883933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مودیان کردستانی تا پایان مرداد مهلت ارایه اظهارنامه الکترونیکی دارند

سنندج - ایرنا  مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان مردادماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۸ خود را به طور الکترونیکی به این سازمان تسلیم کنند.

حسن سجودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) مطابق قانون می بایست تا ۳۱ خرداد ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند؛ اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، این زمان دو ماه  تمدید شد.

وی  اضافه کرد: مودیان  ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارایه کرده و از هر گونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

استان کردستان دارای بیش از ۶۰ هزار مودی مالیاتی است و کمتر از نیم درصد درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha