۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83882700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه در خصوص لیبی به مصر هشدار داد

۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83882700
ترکیه در خصوص لیبی به مصر هشدار داد

تهران – ایرنا - «ابراهیم قالن» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه به مصر هشدار داده و این کشور را از استقرار نیروهایش در کشور لیبی برحذر داشت.

به گزارش روز جمعه روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی» چاپ لندن، قالن همچنین از نقش «ایمانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در جنگ داخلی لیبی انتقاد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در حالی این مطلب را ابراز داشت که پارلمان مصر چند روز پیش در خصوص دخالت نظامی احتمالی نظامیان مصری در حمایت از «خلیفه حفتر» فرمانده به اصطلاح «ارتش ملی لیبی» جهت رویارویی با نیروهای دولت «وفاق ملی» مورد حمایت ترکیه چراغ سبز نشان داد.

قالن طی یک اظهار نظر اینترنتی ضمن اعلام این مطلب افزود: اعلام نظر اخیر دولت مصر و صدور مجوز اعزام نیروهای مصری از سوی پارلمان این کشور به لیبی نتایج کاملا معکوسی به همراه خواهد داشت و در واقع این امر یک ماجراجویی نظامی خطرناک برای مصر به شمار می رود.

سخنگوی مزبور همچنین مکرون را به ناکام گذاشتن فرصت های به دست آمده جهت تحقق یافتن صلح در لیبی به خاطر حمایت از حفتر متهم کرد.

قالن گفت: عملکرد مکرون در مورد لیبی بسیار خصمانه است و تصور می کنم که او به دنبال دستیابی به یک نوع رهبری در شمال آفریقا است.

وی افزود: مکرون به ناحق ترکیه را به عنوان «طرف متجاوز» متهم کرده است. در واقع این طرز رفتار رئیس جمهوری فرانسه باعث از بین رفتن امنیت در شمال آفریقا می شود.

از سوی دیگر بر پایه این گزارش «ایمانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز دیروز (پنجشنبه) گفت : «اگر اتحادیه اروپا به اقدامات تحریک آمیز شکل گرفته در شرق دریای مدیترانه واکنش نشان ندهد، در واقع دچار یک اشتباه فاحش شده است.

مکرون گفت که خواهان اعمال مجازات های بیشتر علیه نقض کنندگان حریم دریایی یونان و قبرس می باشد.

این مطلب در حالی از سوی مکرون ابراز شد که نیروی دریایی ترکیه سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در منطقه دریایی میان قبرس و «جزیره کریت» اقدام به لرزه نگاری کرده است که یونان از آن به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه آنکارا در حریم قاره ای خود یاد کرد.

مکرون ظرف چند ماه گذشته از نقش ترکیه در لیبی انتقاد و تاکید کرده که اتحادیه اروپا باید علیه عوامل درگیری در لیبی مجازات هایی اعمال کند.

رئیس جمهوری فرانسه بر لزوم دستیابی به برقراری آتش بس و اتخاذ یک رویکرد واقعی به منظور دستیابی به راه حل سیاسی در بحران لیبی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha