۲ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83881803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان ۳۴ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته ملی ازدواج همزمان با سالروز پیوند آسمانی ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت:هم‌اکنون ۳۴ درصد جمعیت این استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

حمید کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای ۲۵۰ برنامه ویژه هفته ملی ازدواج با شعار "ازدواج جوانان با همراهی خیران" در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان با برخورداری از افزون‌بر ۳۲۱ هزار نفر جوان، رتبه سیزدهم کشور در جمعیت جوانان را دارد.
وی افزود: نسبت جمعیت جوان در چهارمحال و بختیاری ۱.۲۱ درصد از کل جمعیت جوان در کشور است.
کریمی تصریح کرد: شهرستان فارسان با ۳۳ هزار و ۶۹۲ نفر جوان برابر ۳۵.۵ درصد جمعیت، شهرستان لردگان با ۵۴ هزار و ۵۸۳ نفر جوان برابر ۳۴.۷ درصد جمعیت و شهرکرد با ۱۰۸ هزار و ۵۲۳ جوان برابر ۳۴.۳ درصد جمعیت رتبه‌های نخست تا سوم را در استان دارند.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم مردادماه سال‌جاری برابر یکم ذی‌الحجه تا هفتم ذی‌الحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.
میانگین سن جوانان در ایران ۱۵ تا ۲۹ سال بود که سال گذشته با ابلاغ مصوبات شورای‌عالی جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان این سن به ۱۸ تا ۳۴ سال تغییر کرد.
چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۴ درصد را جوانان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha