۷۶۷ بیمار کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران بستری شدند

تهران- ایرنا- فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: هفتصد و ۶۷بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته، در بیمارستان‌های استان بستری شدند که یکصد و ۵۴ نفر از این بیماران به صورت مستقیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی عصر چهارشنبه در یک بخش خبری درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهر تهران اظهارداشت: ششصد و ۷۲ بیمار کرونایی طی این مدت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، کماکان عدد ترخیص نتوانسته از عدد بستری پیشی بگیرد، زمانی که میزان ترخیص از میزان بستری فاصله بگیرد، وضعیت مطلوب‌تری را خواهیم داشت.

وی گفت: ۹.۳ دهم درصد از مجموع افرادی که طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کردند، نیاز به بستری داشتند که عدد قابل توجهی است و شاید نشان دهنده وخامت حال برخی از این افراد است که بیش از گذشته به تخت‌های بیمارستانی نیاز دارند.

زالی افزود: شاید ترس از بیمارستان موجب شده که بسیاری از این افراد در خانه بمانند و بعد با تغییر شرایط و وخامت حال، به بیمارستان مراجعه کنند، بنابراین الگوی مراجعان از شدت و وخامت بالاتری برخوردار است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بیمارستان‌ها کانون جدی انتقال کرونا محسوب می‌شوند، اظهارداشت: طی ۱۰ روز گذشته متاسفانه تعدادی از همراهان بیماران که در فضاهای بیمارستانی یا اورژانس تردد می‌کردند، به کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: در این شرایط ملاقات از بیماران ضرورت ندارد و تاکید بر این است که تعداد همراهان بیمار در صورت امکان به حداقل برسد و از تجمع افراد به خصوص در مراکز اورژانس و مسیر بستری باید اجتناب شود.

زالی افزود: در دو هفته اخیر با همکاری معاونان درمان در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی، در حال طراحی تریاژها و لایه‌بندی‌هایی برای جداسازی مسیر بستری، پذیرش و انتقال بیماران کرونایی از سایر بیماران هستیم که به دلایل غیرکرونایی و یا جراحی به بیمارستان مراجعه کرده و بستری می‌شوند، این طرح در روزهای اخیر تکمیل شده است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به فعالیت ۵۷ مرکز جامع سلامت ویژه بیماران کرونایی بیان کرد: این مراکز برای بیماران کرونا با علایم کمتر و خفیف‌تر درنظر گرفته شده است و ۱۶ ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و همچنین مردم می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ و در صورت نیاز به این مراکز کنند.

وی گفت: مراجعه به مراکز جامع سلامت آلودگی کمتری دارد و خطر انتقال هم به مراتب ناچیزتر است.

زالی درباره ادامه محدودیت‌های اعمال شده در بعضی ادارات و اصناف با توجه به شرایط شیوع کرونا در تهران اظهارداشت: پیشنهاد ما ادامه و استمرار این محدودیت‌هاست، شرایط نسبت به هفته گذشته بهتر نشده است، قرار بود این محدودیت‌ها تا هشتم مرداد ادامه داشته باشد و شنبه مجدد پیشنهاد تمدید این محدودیت‌ها را ارائه خواهیم داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران همچنین درباره فعالیت کارمندان دولتی گفت: افرادی که به صورت چرخشی فعالیت می‌کنند یا گروه‌های پرخطر، نباید به این افراد مرخصی استحقاقی داده شود باید به آنان مرخصی استعلاجی داده شود.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha