معاون استاندار کرمانشاه: باید برای کلاس اولی‌ها برنامه‌ریزی کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به احتمال تشدید بیماری کرونا در پاییز و زمستان، گفت: باید برای تشکیل کلاس حدود ۳۲ هزار کلاس اولی استان برنامه‌ریزی کنیم.

ابراهیم الهی تبار عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: کلاس اولی ها برای آموزش دروس حتما نیاز به حضور در کلاس دارند از این رو باید به شکلی برنامه ریزی کرد که سلامت این کودکان با وجود شیوع بیماری کرونا تهدید نشود.

وی اعلام کرد: براساس گزارش ها در کمیته سیاسی و امنیتی ستاد کرونا استان چند وضعیت برای آغاز سال تحصیلی آینده در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: اگر در زمان آغاز سال تحصیلی وضعیت ما قرمز باشد تمام‌کلاس ها از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می شود.

الهی تبار عنوان کرد: اگر وضعیت زرد باشد مدارس به صورت زوج و فرد برقرار است و درس‌های تخصصی حضوری و درس های غیرتخصصی از طریق شبکه شاد ارایه می شود.

وی تاکید کرد: با این حال در صورتی که وضعیت سفید در هر یک از شهرستان ها برقرار شود کلاس ها را به صورت عادی برگزار می کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود عملکرد شورای آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بحث هدایت تحصیلی را سال گذشته با جدیت در استان کرمانشاه دنبال کردیم و توانستیم ۶ درصد دانش آموزان را از رشته تجربی به سمت رشته ریاضی هدایت کنیم.

الهی تبار با بیان اینکه سال ۹۸ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی ۲۸۰ مدرسه در مناطق حاشیه ای اختصاص پیدا کرد، گفت: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از اعتبارات شورای اجتماعی کشور برای ساماندهی مدارس کمتر برخوردار بهره‌مند شویم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها