رییس بهداشت و درمان : نیمی از  مردم ابرکوه از ماسک استفاده می‌کنند

یزد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: نیمی از مردم این شهرستان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خارج از منزل از ماسک استفاده و کمتر از ۳۰ درصد هم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت می کنند.

دکتر عبدالحسین اکرمی روز چهارشنبه در گفت وگو  با خبرنگار ایرنا بر تاکید بر ضرورت  تلاش و کمک آحاد مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا، افزود: استفاده از ماسک ، نقشی مهم و اساسی در کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد  و عموم مردم بایستی با استفاده از ماسک آن را جدی بگیرند.

دبیر ستاد پیشگیری از ابتلا به کرونا شهرستان ابرکوه با بیان اینکه برپایی هرگونه مراسم و تجمع عمومی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است ،اظهارکرد: با برگزاری تجمع های عمومی ، این امر باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ادامه داد: استفاده از ماسک بهداشتی در محل ها و مکان های پرتجمع همواره باید مدنظر شهروندان باشد زیرا امکان انتقال ویروس در این موارد بسیار بالا تر از دیگر مکان هاست.

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های اجرایی ، شرکت های دولتی و خصوصی نیز ملزم به استفاده از ماسک در محیط کار هستند ،اضافه کرد: دستگاه ها و شرکت های دولتی و خصوصی هم توجه داشته باشند، فقط به مراجعانی خدمات ارائه کنند که ماسک بر صورت دارند.

 اکرمی با تاکید براهمیت استفاده از ماسک توسط مسوولان ارشد کشور ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک های بهداشتی تا ۹۰ درصد بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاثیر دارد ، این رفتار اجتماعی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

این مسوول بهداشت شهرستان ابرکوه تصریح کرد: دستگاه های نظارتی مرتبط هم باید بر رعایت این مهم نظارت بیشتری داشته باشند و مردم هم برای حفظ سلامتی خود و جامعه توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان افزود: تاکنون اقدام نظارتی به خوبی انجام شده است ،شهروندان نیز نهایت همکاری را با دستگاه های متولی داشتند ، اما با برپایی برخی مراسم و تجمع ، وضعیت بهداشتی در معرض هشدار قرار گرفت ،امیدواریم با همکاری خوب آحاد مردم ، دوباره به روزهای خوب گذشته بازگردیم.   

وی خاطرنشان کرد: تشکیل تیم های مشترک بازرسی برای اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ، اصناف ، غربالگری تمامی مردم ، بازدید مستمر از ادارات و نهادها و کارخانجات ، راه اندازی بخش آی .سی .یو و فعال کردن بخش عفونی برای بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ابرکوه ، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از طریق اطلاع رسانی در حوزه مقابله با شیوع بیماری  برخی اقدامات ستاد مبارزه با شیوع کرونا دراین شهرستان است .

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه همچنین از اعضای ستاد و ادارات و نهادها ، شوراها ، شهرداری ها و همچنین کادر بهداشتی و درمانی در حوزه های مختلف که تلاش خوبی برای مقابله با شیوع ویروس داشته اند  قدردانی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند ماه ۹۸  تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری دیروز( سه شنبه )بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۹۷۷ نفر  بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و 

شرایط استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی گفت: سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان در مورد کروناست و کارشناسان خبره در این سامانه مشاوره های عمومی و تخصصی لازم را در صورت تماس تلفنی مردم ارائه می کنند. حتی اگر ابهامی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره کرونا داشته باشید می توانید از طریق تماس با کارشناسان این سامانه اطلاعات صحیح را دریافت کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین در صورتی که علائمی از کرونا را در خود احساس کردید می توانید طی تماس با سامانه ۴۰۳۰ از نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته به محل زندگی خود مطلع شوید، همکاران حاضر در این مراکز امکانات لازم برای تست و مشاوره های تخصصی را دارند و لازم نیست در گام اول به بیمارستان مراجعه کنید و خود را در معرض خطر بیماری قرار دهید.

لاری افزود: همچنان از شما مردم می خواهیم اصول سه گانه بهداشت پیشگیری از کرونا شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شستن مداوم دست ها را رعایت کنید تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه متوقف شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha