۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 83864792
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

خودروهای میوه‌فروش‌ در سمیرم، هر روز جریمه می‌شوند

اصفهان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سمیرم گفت: با اینکه خودروهای میوه‌فروش‌ دوره‌گرد در سمیرم روزانه جریمه می‌شوند اما بازهم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سروان عباس پُردل روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم در محل فرمانداری این شهرستان افزود: جریمه‌ها بازدانده نیست و میوه‌فروشی به این شکل آنقدر صرفه دارد که جریمه شدن برای آنها عادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همه این شرایط و به‌منظور رعایت حقوق شهروندان، تصمیم گرفته شد این دوره‌گردها بویژه میوه‌فروش‌ها در یک محل یعنی خیابان آیت‌الله سعیدی و پارک دریاچه سمیرم مستقر شوند.

رییس پلیس راهور سمیرم ادامه داد: دستور قضایی از دادستان نیز برای برخورد با متخلفان و توقیف خودروی فروشندگان دوره‌گرد گرفته شده اما بدلیل شرایط کرونایی که تجمع در یک محل را خطرساز کرده است، در زمان حاضر این دستور اعمال نمی‌شود.

سروان پُردل با بیان‌اینکه ۲ نقطه مشخص شده در این خیابان برای استقرار دوره‌گردها جانمایی شده است از شهرداری و واحد سد معبر این نهاد خواست تا با مُتخلفان بصورت قاطع برخورد کنند.

وی تَعدد فروشندگان دوره‌گرد میوه و سبزی در سمیرم را برای خودروهای عبوری بویژه در خیابان قدس این شهر خطرآفرین توصیف کرد و گفت: هرچند حضور این دوره‌گردها در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر تاکنون حادثه جدی ایجاد نکرده اما همواره پیشگیری از حادثه بهترین  راه‌حل است.

رییس پلس راهنمایی و رانندگی سمیرم خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته به نسبت سال جاری، ۲ تصادف با ۲ فوتی و امسال یک تصادف با ۲ کشته، آن هم در میدان اصلی شهر و نه یک نقطه حادثه خیز رُخ داده است.

به گفته پُردل، تصادف منجر به فوت ۲ نوجوانی که چندی پیش در میدان مرکزی شهر سمیرم روی داد، در نقطه حادثه‌خیز شهری نبود و دلیل آن هم سرعت بسیار زیاد راکب، حرکت در جهت خلاف خیابان در ساعت ۲و ۳۰ دقیقه نیمه شب بود.

وی با نام بردن از پنج محل حادثه خیز شهر سمیرم گفت: رفتار انسانی، راه و وسیله نقلیه از جمله عوامل موثر در سوانح بشمار می‌روند اما رفتار انسان در این میان پُررنگتر و موثرتر است.

رییس پلیس راهور سمیرم، عامل اصلی تصادف در جاده‌ها را سرعت زیاد خودروها عنوان کرد و گفت: هرچند آمار فوتی‌ها در جاده‌های سمیرم به نسبت سال گذشته در همین مدت کمتر است اما هر ۲ حادثه در یک نقطه یعنی جاده سمیرم-یاسوج روبروی پمپ بنزین روی داده است.

وی یادآور شد: سال ۹۸ برخورد یک دستگاه پراید با کامیونت به کشته شدن هر پنج سرنشین پراید منجر شد و امسال نیز در همان محل یک تصادف با سه کشته داشتیم.

پردل با تاکید براینکه ابتدای مسیر یکطرفه سمیرم به یاسوج بسیار خطرناک است از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست برای کاهش آمار تصادف‌ها در این مسیر چاره‌جویی کند.

کارشناس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم نیز در این جلسه گفت: موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در کشورمان ضعیف است و یک راننده با چند جلسه تمرین و تکرار، براحتی سوار بر خودرو شده و جاده پیمایی می‌کند.

به گفته مجید کریمی، این در حالی است که در سایر کشورها آموزش رانندگی حتی تا یک‌سال طول می‌کشد و آموزش‌پذیر رانندگی در شب، شرایط بارانی، برفی و عادی را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سمیرم دارای ۹۰۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی است اما کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در این مسیرها بخوبی مشهود است.

کارشناس اداره راهداری سمیرم افزود: تا جایی که اعتبارات راهداری جوابگو باشد آماده اصلاح و رفع نقاط حادثه‌ساز و خطرناک هستیم.

شهرستان سمیرم دارای ۸۶۰ کیلومتر بزگراه و جاده اصلی، فرعی و روستایی و یک هزار و ۹۹۲ کیلومتر راه همسنگ است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha