۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83863366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پارک‌ها و تفرجگاه‌های خراسان شمالی تعطیل شد

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83863366
پارک‌ها و تفرجگاه‌های خراسان شمالی تعطیل شد

بجنورد- ایرنا- طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی، از این پس پارک‌ها و تفرجگاه‌های این استان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهد بود.

بر اساس مصوبه روز دوشنبه این ستاد که به ریاست استاندار خراسان شمالی تشکیل شد، همچنین تا اطلاع بعدی از فعالیت کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها، آرایشگاه ها و تالارها جلوگیری شده و طباخی‌ها، رستوران‌ها و آبمیوه فروشی‌ها تنها می‌توانند، خدمات بیرون بر ارائه دهند.
این ستاد ورود بدون ماسک افراد به ادارات، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت را ممنوع اعلام کرده و در صورت تخلف از این دستور العمل، مدیر مربوطه را پاسخگو می داند.

طبق آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان شمالی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و دیگر اماکن مذهبی نیز تشدید خواهد شد.

پلمب ۴۰۰ واحد متخلف بهداشتی  

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در یک هفته اخیر پنج هزار و ۶۶۲ اخطار به واحد صنفی استان که پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفته بودند، داده شده است.

مهدی کرامتی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در راستای تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتدای هفته گذشته تا کنون ۲۲ هزار و ۴۷۷ بازرسی از واحدهای صنفی و ادارات استان صورت گرفته است که علاوه بر دادن اخطار به متخلفان،  ۴۰۰ واحد نیز پلمب شده و ۶۹۰ میلیون ریال جریمه نیز برای واحدهای متخلف تعیین شده است.

وی افزود: نیمی از اخطارهای ارائه شده مربوط به شهرستان شیروان و ۴۰۰ میلیون ریال از جریمه ها نیز مربوط به شهرستان جاجرم بوده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: به علت وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا از هفته قبل نخستین دادرسی الکترونیکی خراسان شمالی آغاز شد و با تقویت و توسعه بخش فناوری ارتباطات در دادگستری و دستگاه قضایی استان، از این پس تمام دادرسی ها در استان الکترونیکی می شود.  

حجت الاسلام اسدالله جعفری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در همه بخش ها و همچنین دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: بر نحوه رعایت پروتکل ها نظارت داریم و هیچ یک از مراجع قضایی و سازمان های وابسته به کسانی که این موارد را رعایت نکنند، خدمات نمی دهند.

وی افزود: برخی واحدهای تولیدی با وجودی که متعهد به تولید روزانه ماسک در تعداد بالا شده اند اما به تعهد خود عمل نمی کنند که باید دید علت این کار چیست و نظارت بر این بخش نیز کماکان وجود خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون گزارش هایی وجود دارد که ماسک تولیدی استان به خارج از استان می رود که این امر بررسی و در صورت نیاز پرونده تشکیل می شود که چرا آنچه نیاز استان است به خارج از استان می رود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. این استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha