برداشت میگوی پرورشی درهرمزگان آغازشد

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83862908
برداشت میگوی پرورشی درهرمزگان آغازشد

بندرعباس- ایرنا- سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: برداشت میگوی پرورشی در بیش از ۵۰۰ هکتار از استخرهای پرورشی استان آغازشد.

عبدالرسول دریایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از استخرهای پرورشی میگوی استان افزود: برداشت میگو درهرمزگان در ۲ دوره انجام می‌شود که تا اواخر آذرماه امسال ادامه می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: امسال در مجموع حدود ۲۳ تا ۲۵ هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان صید و روانه بازار شود.
سرپرست شیلات هرمزگان اظهارداشت: هرساله ذخیره سازی استخرهای پرورش میگو از ابتدای اسفندماه انجام می‌شد اما امسال باتوجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، تحریم‌ها وهمچنین مشکلات بوجود آمده برای مراکز تکثیرمیگو، ذخیره سازی از ۲۰ فروردین آغازشد.
دریایی گفت: در دوره نخست بیش از ۵۰۰ هکتار از استخرهای پرورش میگو در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه و قشم به پرورش این آبزی پرداختند.
  وی پیش بینی کرد: تا پایان فصل ذخیره سازی (۱۵ شهریور ۹۹) در مجموع حدود ۶ هزار هکتار از استخرهای پرورش میگوی استان به پرورش میگو بپردازند.
هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف گذاری شده است.
صنعت شیلات و آبزیان به عنوان قدیمی‌ترین منبع درآمدی ساحل نشینان جنوب از جمله هرمزگان است که حمایت دولت تدبیر و امید از این صنعت، باعث افزایش چند برابری تولید در این بخش شده که در صورت استمرار می‌تواند به اصلی‌ترین محور توسعه این استان تبدیل شود.
براساس اطلاعات اعلام شده از سوی شیلات هرمزگان، هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی استان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده و کار واگذاری ۲۰ هزار هکتار آن نیز به متقاضیان دارای شرایط لازم از سه سال قبل آغاز شده که در قالب سایت‌های پرورش میگو ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha