سامد پل بی‌واسطه مدیران برای شنیدن مشکلات مردم است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سامانه ارتباط مردمی دولت (سامد) پل بی‌واسطه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای شنیدن مشکلات و پاسخگویی به مردم است.

«سعید فرخی» روز یکشنبه در حاشیه حضور در مرکز سامد در گفت و گو با ایرنا، افزود: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دستگاه‌های مختلف با حضور در مرکز سامد پاسخگوی مستقیم درخواست‌ها، مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های گوناگون هستند. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی و کارایی سامانه سامد (تلفن ۱۱۱) این است که خواسته‌ها و مشکلات تماس‌گیرندگان در بازه زمانی معین، عملیاتی شده و نتیجه اقدامات نیز در اسرع وقت به مخاطبان گزارش می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی به دستور مستقیم استاندار موظف هستند در سامانه سامد حضور پیدا کرده و مشکلات مردم به‌ درستی و با  راهنمایی‌های درست و اصولی رسیدگی شود.

فرخی بیان کرد: درخواست‌های تماس‌گیرندگان بیشتر در حوزه مسائل عمرانی و مدیریت شهری است که مردم علاوه بر مطرح کردن مشکلات راهکارهای لازم را نیز ارائه می‌کنند که در بسیاری از موارد راهگشا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با حضور در مرکز سامد به تماس‌های تلفنی تعدادی از شهروندان پاسخ داد.

اشتغال، دریافت تسهیلات، تقسط تسهیلات، مشکلات تامین مواد اولیه تولیدکنندگان مهمترین خواسته‌های مردم در تماس تلفنی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بود.

یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

سرخط اخبار استان‌ها