اصحاب فرهنگ و هنر قزوین به توسعه اقتصادی استان کمک کنند

قزوین- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه برای داشتن اقتصاد شکوفا نیازمند فرهنگ غنی هستیم، اظهار داشت: با توجه به جایگاه قزوین در عرصه فرهنگی، هنرمندان استان باید به توسعه اقتصادی قزوین کمک کنند.

عیسی قبادی روز شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با مدیران اقتصادی استان، با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد را از هم جدا نمی‌دانیم، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو موضوع درهم تنیده است و به هیچ عنوان نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد.

قبادی با اشاره به اینکه تولیدات و آثار هنری باید منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود قطعا سیاست کلی و اولویت ما در سال جاری احیای اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد بازارچه‌های هنری است.

وی با تاکید بر اقتصادی کردن حوزه فرهنگ و هنر در استان، تصریح کرد: این حوزه ظرفیت خوبی دارد و اقتصادی کردن آن باعث شکوفایی، گسترش و تقویت بیشتر فرهنگ و هنر می‌شود و این امر برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر برکات معنوی، فواید مادی نیز در پی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: فعال سازی عرصه فرهنگ و هنر از طریق دیپلماسی فرهنگی و تاثیرگذاری آن در مناسبات اجتماعی موجب رونق اقتصادی می‌شود.

این مسوول با اشاره به اهمیت اقتصادی کردن محصولات و آثار هنری به جهت ماندگاری و تداوم هنر، افزود: دنیای امروز، عرصه رقابت برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و عرصه‌های فرهنگی و هنری نباید تنها در بعد معنوی و هنری آن مورد توجه قرار گیرند بلکه باید ارزش اقتصادی آن نیز مشخص باشد و به تولید ثروت و ایجاد درآمد منجر شود.

قبادی اضافه کرد: باید هنرهایی را که قابلیت عرضه شدن دارند و از طریق آن اشتغال‌زایی و درآمدزایی و در نهایت توسعه ایجاد می‌شود، اولویت بندی کرد و تسهیلات و بسته‌های تشویقی مناسب را در اختیار هنرمندان فعال قرار داد.  

قبادی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان قزوین، استانداری این آمادگی را دارد در این راستا حمایت‌های لازم را انجام داده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین از راه اندازی بازارچه اقوام در حاشیه ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: با توجه به تنوع اقوام در استان، ایجاد این بازارچه‌های در رونق اقتصادی و گردشگری قزوین تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی همچنین خواستار ایجاد پارک هنرمندان در شهر قزوین شد تا اصحاب هنر استان بتوانند آثار خود را در آن برای فروش به علاقه‌مندان عرضه کنند.

در این نشست نمایندگان انجمن سینمای جوان، انجمن خوشنویسان، انجمن هنرهای تجسمی، نماینده کانون‌های تبلیغاتی، اتحادیه ناشران و همچنین اتحادیه چاپخانه‌داران به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تعامل مدیران اقتصادی استان با اهالی فرهنگ پرداختند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha