آموزش و پرورش دارای بزرگترین حوزه تاثیر است

تهران- ایرنا - وزیر نیرو گفت: دستگاه آموزش و پرورش دارای بزرگترین حوزه تاثیر است و دیگر دستگاه‌ها هم می‌توانند ابزار، شیوه‌ها و امکانات ارتباطی خود را با آن هماهنگ کرده و به مشارکت بگذارند و نتیجه را در خدمت توسعه کشور قرار دهند.

به گزارش روز شنبه وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در نشست با وزیر آموزش و پرورش، افزود: وزارت نیرو هم هر چند ارتباط معناداری با وزارت آموزش و پرورش ندارد اما می‌شود از یک هم افزایی برای این تاثیرگذاری بهره برد.

وزیر نیرو گفت: جمعیت سازمان حکمرانی و اداری کشور نسبت به چهار دهه پیش ۲.۳ تا ۲.۴ برابر رشد داشته است در نتیجه اداره کردن شرایط به این صورت سخت خواهد بود.  

وی اضافه کرد: تمرکزگرایی و بخشی‌نگری به عنوان دو بیماری بزرگ، بر سازمان حکمرانی و اداری کشور اثر منفی دارد و توانایی آن را کاهش می‌دهد.  

اردکانیان بیان کرد: ۴۰ سال است که هنوز در حال تصویب برنامه آمایش سرزمین هستیم؛ آن هم در شرایطی که همه بخش‌ها باید یاد بگیرند با هم کار کنند و یک صورت مساله واحد وجود داشته باشد.  

وی ادامه داد: باید در ابتدا بخش‌هایی از این سازمان را که به صورت ذاتی دستگاه‌های بین بخشی هستند از جمله آموزش و پرورش را تحکیم کرده و ساز و کارهای بین بخشی را در داخل سازمان دولت تقویت کنیم که پیش نیاز آن، درک صحیحی از تقویت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha