۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 83859266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ میلیارد ریال به رفع مشکل آب شرب روستاهای غرب کرمانشاه اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان‌های غرب کرمانشاه و در قالب یک برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت اختصاص یافت.

«شهریار حیدری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با حضور وزیر نیرو بررسی شد که در این خصوص مقرر گردید در یک برنامه کوتاه مدت فعلا این مشکلات رفع شود و تقویت و تعویض سامانه‌های شبکه انتقال آب منطقه نیز در یک برنامه بلند مدت ۲ ساله مورد توافق قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سامانه آبیاری گرمسیری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار شود که تا سه ماه آینده بیش از ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت ذهاب، سرقلعه و گیران و همچنین بخش‌هایی از مزارع شهرستان های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد که در اشتغال جوانان منطقه موثر است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تعهد کرده اند که تا ۲ سال آینده ۲۳ هزار هکتار از ارضی کشاورزی مناطق غرب کرمانشاه تحت پوشش سامانه گرمسری قرار گیرد و لازم است در ایجاد کانال های پایین دست سدها و شبکه های فرعی نیز تسریع شود.

حیدری در ادامه با اشاره به نقش مهم مرزها در رونق و پیشرفت مناطق مرزی گفت: مرزها اگر به درستی استفاده شوند می توانند باعث رونق و پیشرفت منطقه شوند از این رو پیگیری ها برای بازگشایی سریع مرز تیله کوه به وزیر امور خارجه داده شد تا مردم سرپل ذهاب بتوانند از مزایای فعالیت های تجاری این مرز بهره مند شوند.

وی اصلاح مدیریتی در گمرک را مورد تاکید قرار داد و به گفت و گوی با وزیر اقتصاد در این ارتباط اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم شاهد استفاده حداکثری از قابلیت های تجاری مرزها و رونق و پیشرفت منطقه باشیم.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه گذاری در منطقه و جذب سرمایه داران از نکات مهم در پیشرفت منطقه است که در این رابطه اقدام های مناسبی با همکاری استانداری کرمانشاه انجام گرفته و درخواست های متعددی نیز وجود دارد و در حال بررسی برای جذب بهترین درخواست ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع امهال تسهیلات زلزله زدگان در مناطق زلزله زده نیز گفت: بانک کشاورزی به صورت موردی اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به صورت یارانه از دولت دریافت کرده و سایر بانکها نیز می توانند به صورت موردی از طریق دولت اقدام کنند تا مشکل امهال وام مردم زلزله زده رفع شود.

حیدری افزود : در این رابطه یک درخواست ۲ساله امهال از دولت نیز انجام گرفته و در تلاش هستیم حداقل برای مدت یکسال امهال تسهیلات زلزله زدگان را از دولت دریافت کنیم.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت دارند که سرپل ذهاب بیش از ۱۱ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی، قصرشیرین در مجموع یک هزار و ۴۰۰مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد و گیلانغرب ۱۸ هزار و ۲۹۲ مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها