۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83858809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه با مسوولان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اسراییل درباره فلسطین گفت‌وگو کرد

مسکو - ایرنا - نماینده ویژه وزیر خارجه روسیه در حل و فصل امور خاورمیانه با نمایندگان اتحادیه اروپا، سوییس و رژیم صهیونیستی درخصوص مذاکرات فلسطین و اسراییل گفت وگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در حل و فصل امور خاورمیانه با «نیکلای ملادنوف»  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، «سوزان ترستال» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در روند حل مسائل خاورمیانه، «رولاند اشتینینگر» نماینده ویژه وزارت خارجه سوییس در حل مسائل خاورمیانه و «آلون اوشپیز» مدیر کل وزارت خارجه اسراییل، گفت وگوهای تلفنی کرد. 

در این گفت وگوها راههای کمک به ازسرگیری روند مذاکرات بین فلسطین و اسراییل با هدف حل و فصل جامع مسائل اساسی مربوط به موقعیت نهایی فلسطین بررسی شد.

طرف روسی بر ضرورت خودداری و پرهیز از گامهای یک جانبه و نیز اهمیت برقراری همکاریهای اعضای گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه شامل، روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا به عنوان ساز و کار بی نظیری که از سوی شورای امنیت نیز تایید شده است، تاکید کرد. 

گفتنی است روسیه به عنوان عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه برای آغاز مذاکرات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برای حل و فصل مناقشه تلاش می کند.

به تازگی میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که مسکو برای میزبانی دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آمادگی دارد.

فلسطین از سال ۱۹۸۸ از دوره اتجاد جماهیر شوروی در مسکو سفارتخانه دارد.

روسیه از تاسیس حکومت مستقل حمایت می کند و وحدت گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادیبخش فلسطین را برای تاسیس حکومت مستقل لازم می داند.

مسکو معامله قرن پیشنهادی ترامپ را نیز رد کرده است و آن را طرحی ناقص خوانده است. 

روسیه همچنین طرح های شهرک سازی اسراییل در اراضی فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار توقف این گونه اقدامات اشغالگرانه اسراییل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha