تاکید امامان جمعه استان سمنان بر پیروی نمایندگان مجلس از بیانات رهبری

سمنان- ایرنا- امامان جمعه شهرستان های دامغان و میامی در خطبه های نمازجمعه این هفته بر پیروی نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

امام جمعه دامغان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر رهبری، روابط مجلس و دولت باید مطابق قانون و شرع باشد یعنی سوال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین، دشنام و نسبت بدون علم به دولتمردان جایز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با بیانات خود، مسیر مجلس را مشخص کردند تا همگان بدانند تشنج و مجادله بین قوا به مصلحت نظام نیست و راه را روشن کرده است. 

وی افزود: مردم از دولت و ۲ قوه دیگر انتظار بیان حق و پیگیری را دارند و با مجادله و گریبان‌گیری مخالف هستند.

وی گفت: انفجار ناو آمریکا در قلب این کشور، پاسخی قاطع و کوبنده بر چهره خبیث و سیاست‌های ظالمانه این کشور است.

حسینیان افزود: انفجار ناو آمریکا در ۲۲ تیر ماه جاری، ششمین آتش سوزی در ناوهای آمریکا است که همچنان در حال سوختن است. 

وی ادامه داد: این ناو آمریکایی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار، یکی از ناوهای دوزیست نیروی دریایی این کشور با ۲۵۷ متر طول، قابلیت حمل ۲۰ جنگنده و گنجایش جابه‌جایی یک هزار و ۸۰۰ نیروی رزمی است. 

حسینیان اضافه کرد: این انفجار در قلب آمریکا، پاسخی به زورگویی های این کشور است که چهره پوشالی آمریکا را به چالش کشیده است.

وی به ۲۵ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان، مرکز ثقل نظام است که نظر نهایی تصمیمات و مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. 

حسینیان اظهار داشت: شورای نگهبان سد راه ورود افراد ناسالم به درون حاکمیت است که جلوی تخریب ارکان نظام را می‌گیرد و نباید تضعیف و تخریب شود.

امام جمعه دامغان به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد دامغان اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی در ۲۵ تیرماه سال ۶۴ به‌عنوان اولین مرکز آموزش عالی دامغان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در زمینه داروسازی، آزمایشگاهی، مشاوره‌ای، رشته حقوق و تحقیقات پسته، سرآمد است. 

*

امام جمعه میامی گفت: ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور، به عنوان مهمترین تکلیف مسوولان محسوب می شود و باید اقدام جدی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع میامی افزود: مشکلات معیشتی به شدت مردم را متاثر کرده و مجموعه مسوولان در دولت، مجلس و سایر ارکان تصمیم‌ساز باید با اولویت به این مقوله بپردازند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب راهگشای حل مشکلات معیشتی است و باید به آن عمل شود.

صفایی پور ادامه داد: رسیدگی به مشکلات کشور در بخش های مختلف باید با همدلی مجلس و دولت صورت پذیرد و با نقد سازنده و مشارکت همه جانبه در این راستا گام برداشته شود.

وی با توصیه به مسوولان کشور برای برخورد صادقانه با مردم تصریح کرد: مسوولان نظام آگاه باشند که مردم صبور ایران اسلامی همه مسائل مربوط به کشور را با تیزهوشی و هوشیاری دنبال می کنند و به همه امور آگاهی و اشراف کامل دارند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه کمک به محرومان با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید در اولویت قرار گیرد افزود: کمک بیشتر مردم به بهزیستی که متصدی مراقبت و حمایت از اقشار محروم و درمانده و نیازمند جامعه هستند یک ضرورت است. 

وی در آستانه فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: زندگی این ۲ بزرگوار الگوی بسیار مناسب برای جوانان است.

امام جمعه میامی تصریح کرد: ازدواج آسان و ساده زیستی در زندگی سبب تشویق جوانان به ازدواج می شود که والدین در این زمینه نقش مهمی دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha