۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 83857609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مورد مثبت کرونا در بندهای بسته زندان کرمان وجود ندارد

کرمان - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که توجه به سلامت و بهداشت زندانیان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد، گفت: تاکنون مورد مثبت ابتلا به کرونا در بندهای بسته زندان های این استان مشاهده نشده است.

رمضان امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت سلامت زندانیان با نگاه مساعد شورای تامین استان، مجموعه قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مربوطه در حد خوبی حفظ شده است.

وی با اشاره به ایجاد سه طبقه قرنطینه برای زندانیان جدید اظهار داشت: مددجویان ورودی در ابتدا در سه دوره ۱۴ روزه در طبقات مختلف قرنطینه نگهداری می شوند و در صورت حصول اطمینان نهایی از سلامت آنها، وارد بندهای بسته زندان می شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که طرح مطالب خلاف واقع درباره شیوع کرونا در زندان ها، حاصلی جز نگرانی خانواده ها و بر هم زدن امنیت جامعه ندارد، تاکید کرد: به طور قطع برخی از مددجویان زندان ها از نظر شرایط فکری، فرهنگی و اجتماعی خود درصدد سواستفاده از بیماری ها برای دریافت مرخصی و سایر امتبیازات قانونی هستند اما کارکنان و مدیران مجرب زندان ها با تشخیص به موقع، اقدام مناسب، بررسی های تخصصی و بهره گیری از نیروهای صاحب نظر سعی می کنند وضعیت زندان ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت و سازماندهی کنند.

وی در ادامه بر ساماندهی وضعیت استخدامی و اداری کادر بهداشت و درمان زندان های استان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که بار مبارزه و مقابله با شیوع بیماری کرونا به حجم کار تشخیصی و درمانی کارد بهداشت و درمان زندان ها افزوه شده، لازم است به تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه توجه خاصی در سطح استانی و ملی انجام شود.

امیری یادآور شد: در گذشته بخش زیادی از توان نیروهای بهداشت و درمان زندان ها به سنجش سلامت جسمی و روانی مددجویان ورودی اختصاص داشت که این اقدامات با توجه به شیوع ویروس کرونا چندین برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح بهداری های زندان های استان کرمان تاکید و تصریح کرد: لازم است که به اعتبارات حوزه بهداشت و درمان زندان ها توجه ویژه ای صورت گیرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان عنوان کرد: اداره کل زندان های این استان به منظور تامین دارو، تجهیزات پزشکی و مواد شوینده و ضدعفونی کننده پیگیری های خوبی داشته و باید از همکاری نهادهای مربوطه در این زمینه تقدیر کنیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم پرهیز از نگاه های جزیره ای به زندانها، تصر یح کرد: جامعه زندان بخشی از جامعه است که افراد این جامعه به دلیل ارتکاب جرائم برای مدت تعیین شده ای در زندان به سر می برند و در نهایت از زندان آزاد شده و به سطح جامعه باز می گردند و اگر توجه لازم به سلامت آنها انجام نشود، جامعه دچار مشکلاتی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha