شناخت فرصت‌ها هنر روابط عمومی است

تهران- ایرنا- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شناخت فرصت‌ها و دستاوردهای به دست آمده را هنر روابط عمومی دانست که می‌تواند محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند.

محمدتقی نظرپور روز دوشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها اظهار داشت: روابط عمومی در تعامل دانشگاه ‌ها بسیار پررنگ جلوه می ‌کند. به خصوص در زمانی که تحریم ظالمانه علیه ما اعمال می ‌شود و درگیر شیوع کووید ۱۹ هستیم.

وی افزود: در این شرایط انعکاس دستاوردها بسیار مهم است،‌ یکی از موضوعاتی که روابط عمومی ‌ها می‌ توانند به آن توجه کنند بحث تزریق امید به جامعه است.

به گفته معاون وزیر علوم، روابط عمومی ها عامل پیوند با جامعه و پژوهشگران هستند. افکار عمومی جامعه به عنوان قدرت محسوس و نامحسوس جریان فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند.

نظرپور تاکید کرد: روابط عمومی دانشگاه ‌ها هسته مرکزی اتاق ‌های فکر و تنها اتاق رسمی انعکاس دهنده دیدگاه و عملکردها هستند.

امید عدم بقای کرونا در جامعه کاهش یافت

در ادامه این مراسم هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دغدغه ما پیوند کرونا و عوارض آن در حوزه آکادمیک و در متن جامعه است. جامعه در حال وفق دادن شرایط خود با کرونا بود که ناگهان وارد شیوع شدیدتر این بیماری شدیم.

وی گفت: همزمان با انتشار این ویروس به فضای مجازی و وب توجه بیشتری معطوف شد و کرونا مردم را مجبور به تغییر در روابط اجتماعی کرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: مواجه با پیک جدید کرونا ما را با شرایط جدیدی مواجه کرده است و نگرانی در جامعه را نسبت به آینده بالا برد.

خانیکی با بیان اینکه امید عدم بقای کرونا در جامعه کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: گمان می‌ کردیم در حال کنترل بسیاری از مسائل هستیم اما در یک تله موفقیت افتادیم که یک مانع برای ما تلقی شد.

وی افزود: از سوی دیگر، ایمنی گله‌ای دیگر کارساز نیست و دانش ارتباطات برجسته شده است؛ اما چیزی که ما را به جلو پرتاب کرد همین آموزش‌های آنلاین بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: روابط عمومی در حال حاضر بر پایه عملکردهای قبلی نمی‌تواند ادامه دهد و باید برای روابط عمومی ‌ها روشن شده باشد که با یک خطر جدی، حباب ‌ها و دخمه ‌های انعکاس صدا مواجه هستند.

به گفته خانیکی، اینجا است که راستی آزمایی، کارایی دارد و باید دید چطور می‌توان با ذینفعان علمی جلب مشارک کرد.

وی درباره تفاهم نامه ایران و چین به ذکر مثالی پرداخت و افزود: یک تفاهم نامه میان چین و ایران امضا شد که  برخی می‌گویند اگر این تفاهم نامه محقق شود به نفع ایران است ولی تصویر رسانه‌ای که از آن منتشر شد، منفی بود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی جدید به مدل ارتباط گیری جدید نیاز دارد و باید گفتمان عمومی را در دستور کار قرار دهد.

در بخش دیگر این مراسم، علیرضا عبدالهی نژاد، دبیر علمی جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها از ارسال بیش از ۱۱۰ اثر از مسوولان روابط عمومی زیر مجموعه وزارت علوم به جشنواره "دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز" خبر داد و گفت: در این جشنواره روابط عمومی های برتر و فعال معرفی و تقدیر شدند.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را معرفی و تقدیر از روابط عمومی های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی ها در راستای مدیریت سبز همچنین توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها اعلام کرد.

به گفته عبدالهی نژاد، برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به سه گروه (الف)، (ب) و (ج) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =