تجاری سازی  اولویت رونق تولید صنایع دستی کرمان است

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از الزامات مهم برای رونق تولید صنایع دستی استان توجه به برند سازی و تجاری سازی این صنعت است.

کاظم حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برند تجاری، اصالت و کیفیت کالاها را نشان می دهد که اقدام بزرگی در رونق به اقتصاد صنایع دستی استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امروزه در عرصه رقابت بین المللی مفهوم برند سازی در حوزه صادرات کالاها و خدمات نقش برجسته ای ایفا می کند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به برگزاری کارگاه برند سازی صنایع دستی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه کمک به بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی این استان است که در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی تجاری سازی و برند سازی برای نخستین  مرتبه و با حضور مدرسان دانشگده هنر و معماری امروز ۲۳ تیر در استان کرمان برگزار می شود.

 حسین زاده تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا این کارگاه با حضور ۴۰ هنرمند و فعال صنایع دستی و با حفظ موازین بهداشتی برپا می شود.

وی افزود: در سال گذشته کارگاه بسته بندی تولیدات صنایع دستی در کرمان برگزار شد و این کارگاه ۳۰ تا ۴۰ درصد از هنرمندان و فعالان صنایع دستی را برآن داشت که با بسته بندهای جدی وارد عرصه فروش و بازاریابی شوند و امیدواریم کارگاه برند سازی و تجاری سازی نیز به فروش تولیدات صنایع دستی آنها کمک کند.

استان کرمان دارای صنایع دستی مانند قالی، فرش، گلیم، پته، مصنوعات فلزی و غیره است که آوازه جهانی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =