۲۰ تیر ۱۳۹۹،‏ ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 83850765
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توسعه صنعت خودرو با همکاری مجموعه‌های دانش بنیان

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت، گفت: همکاری شرکت‌های خودروسازی با مجموعه‌های دانش بنیان باعث توسعه صنعت خودرو می شود اما این امر زمانی نتیجه خوب عاید کشورمان خواهد کرد که در مدت اجرای قرارداد یک ناظر متخصص و بی طرف از جامعه دانشگاهی حضور داشته باشد تا قرارداد را در مسیر درستی هدایت کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سایپا نیوز، «جواد مرزبان راد» درباره استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجموعه‌های دانش بنیان در صنعت خودرو، تصریح کرد: در شرایط حاضر که صنعت خودرو با تحریم مواجه شده و ویروس کرونا فراگیر شده است، ارتباط با محیط خارج، چه بین‌المللی باشد و چه شرکت‌های دانش بنیان داخلی می‌تواند منجر به توسعه صنعت خودرو شود.

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: زمانی که شرکت‌های خودروساز و دانش بنیان آشنایی از توان و پتانسیل یکدیگر داشته باشند می‌توانند در مسیر پیشرفت قدم بردارند و این رشد برای هر دو مجموعه خودروساز و دانش بنیان خواهد بود.

وی درباره اینکه چگونه همکاری خودروسازان و مجموعه‌های دانش بنیان منجر به اتفاق‌های مثبت و آینده دار خواهد شد، گفت: یکی از کلیدی‌ترین موضوعات که در شروع همکاری خودروسازان و دانش بنیان‌ها باید مدنظر قرار گیرد، وجود یک ناظر، داور متخصص و بی طرف است؛ اگر چنین فردی بر قراردادهای مشترک خودروسازان و دانش بنیان‌ها نظارت و کنترل کند، نتیجه همکاری مطلوب و دلخواه طرفین خواهد شد.

مرزبان راد افزود: خیلی از مواقع همکاری‌های مشترک به دلیل برخی از مشکلات به سرانجام نمی رسد و حتی باعث دلخوری طرفین می‌شود و در نهایت این صحبت شنیده می‌شود که ما خواستیم همکاری کنیم اما مجموعه مورد نظر نتوانست.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد جامعه دانشگاهی این است که وقتی شرکت‌های خودروسازی می خواهند با مجموعه‌ای مانند دانش بنیان‌ها قرارداد همکاری امضاء کنند، بهتر است که  ناظر بی طرف از جامعه دانشگاهی هم انتخاب شود تا فرد ناظر بتواند بر قرارداد نظارت و کنترل داشته باشد و به هر دو طرف مشاوره علمی بدهد تا بهترین نتیجه عاید کشور شود.

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت اذعان داشت: وقتی عامل چهارم در قراردادها باشد (این امر در مورد تمام صنایع کشور می تواند صدق کند)، دو مجموعه با یکدیگر منطقی رفتار خواهند بود و میزان همراهی ها بیشتر خواهد شد.

وی گفت: فردی که در قراردادها منتفع نیست می‌تواند اختلاف‌هایی که در حین انجام کار نمایان می‌شود را برطرف کند؛ این اتفاق در صنعت نفت مرسوم است به همین دلیل توصیه می‌کنم در صنعت خودرو هم پیاده سازی شود.

مرزبان راد ادامه داد: اگر می بینیم که همکاری با دانش بنیان‌ها و سایر مجموعه‌ها در صنعت خودرو طبق اهداف پیش نمی رود به خاطر عدم درک مشترک و نبود یک مشاور علمی بی طرف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =