مناطق قرمز خراسان جنوبی به هفت شهرستان افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر هفت شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) به لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند.

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: وضعیت خطر شهرستان‌های استان تغییر کرده و شهرستان قاینات هم به مناطق قرمز اضافه شده است. 

وی افزود: در حال حاضر هفت شهرستان استان شامل بیرجند، خوسف، نهبندان، سربیشه، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت خطر متوسط (زرد) قرار دارند و هیچ شهر استان الان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اکنون ۱۹۶ نفر از هم‌استانی‌ها به عنوان بیماران حاد تنفسی در بخش‌های بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند که از این تعداد ۸۸ نفر تست کرونا آنها مثبت است. 

وی گفت: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند که متاسفانه حال پنج نفر از آنها نامساعد است و نیازمند دعای خیر مردم هستند. 

مهدی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا با شرایط فعلی قرار نیست محدودیتی در استان اعمال شود؟ بیان کرد: همانگونه که قبلا اطلاع رسانی شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد که پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی درخصوص محدودیت‌هایی که لازم است اعمال شود به استانداری و ستاد کرونا ارائه شود که این کار انجام شد و محدودیت‌ها پس از بررسی و تایید ستاد ملی اطلاع رسانی و به مدت یک هفته اعمال می‌شود و البته قابل تمدید است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هیچ شهر استان در وضعیت سفید نیست و با توجه به اختیارات استانیِ مناطق قرمز، باید برنامه محدودسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و پس از تصویب در ستاد استانی کرونا، برای وزیر کشور ارسال شود.

محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: علیرغم همه توصیه‌ها و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه آمار ابتلا به کووید ۱۹، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در خراسان جنوبی افزایش یافته است.

اولین مورد بروز ویروس کرونا (کووید ۱۹) که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد، در خراسان جنوبی اوایل اسفند سال گذشته اعلام شد و موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان از اواخر فروردین تا اوایل خرداد امسال روند کاهشی نسبتا ثابت داشت ولی از اواسط خرداد امسال دوباره صعودی شده است.

استفاده صحیح از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا همچنان مورد تاکید متخصصان و وزارت بهداشت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha