بندهایی از طرح سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شد

تهران- ایرنا- طرح سیاست‌های کلی نظام در نشست روز چهارشنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و بندهایی از آن در این نشست تصویب شد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی مجمع، در این نشست محسن رضایی گزارش مربوط به کمیسیون ویژه مجمع پیرامون مسائل اقتصادی کشور، علل و راهکارها را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، طرح الزامات تحقق و عملیاتی شدن سیاست های کلی مطرح شد و بندهایی از این طرح به تصویب اعضای مجمع رسید.

بر اساس این گزارش، به منظور تحقق اهداف و عملیاتی شدن سیاست های کلی نظام مقرر شد تا پس از ابلاغ هر سیاست کلی، مخاطب اصلی با همکاری سایر مخاطبان ذیربط، برنامه جامع تحقق آن سیاست، شامل اقدامات تقنینی و اجرایی لازم را حداکثر ظرف مدت ۶ ماه تهیه و اقدامات عملیاتی آن را آغاز و همزمان یک نسخه از برنامه جامع تحقق را به هیات عالی نظارت ارسال کند.

همچنین بر این اساس، مجلس، دولت، قوه قضاییه و سایر مخاطبان سیاست های کلی موظفند در آیین نامه های داخلی و فرآیندهای تقنینی، خط مشی گذاری و اجرایی خود، ساز وکار اعمال سیاست های کلی را به عنوان اسناد بالادستی لازم الاجرا مد نظر قرار داده و درج کنند.

دبیرخانه مجمع با همکاری مستمر صدا وسیما و دستگاه های فرهنگی و سایر رسانه ها باید برنامه ریزی لازم را در جهت تبیین سیاست های کلی، اطلاع رسانی نظام‌مند و تبدیل سیاست ها به گفتمان عمومی انجام دهد.

اعمال نظارت کارآمد بر حسن اجرای سیاست های کلی بر اساس شاخص های ارزیابی توسط هیات عالی نظارت در چارچوب آیین نامه نظارت که به تصویب مقام معظم رهبری می رسد، نیز باید انجام شود.

در تبصره مصوبه نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت آمده است: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی برای ارزیابی انطباق و عدم مغایرت با سیاست های کلی به هیات عالی نظارت ارسال شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha