فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت تصویب شد

تهران-ایرنا- مجلس شورای اسلامی با یک فوریت موضوع اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف اسخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کرد.

علی علیزاده نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده درخواست کننده دو فوریت طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- گفت: صدو سی نفر از نمایندگان مجلس این طرح را آماده کرده اند، طبق قانون در رابطه با جذب نیروهای حق التدریس که در سال ۹۷ تصویب شد، چهار گروه نیروهای حق ااتدریس، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی جذب آموزش و پرورش شوند، که برای سه گروه غیر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی دوره های آموزشی برگزار شده، اما برای آموزشیاران نهضت آزمون گذاشته اند.

وی افزود: در حق این گروه نسبت به دیگر گروه ها اجحاف صورت گرفته است، اگر هم اکنون این دو فوریت تصویب نشود، آزمون آموزشیاران نهضت برای جذب در بیستم برگزار می شود، با توجه به اینکه اکنون آخرین سالی است که آموزش و پرورش باید برای جذب این گروه ها اقدام کند با تصویب نشدن دو فوریت،  حق این افراد ضایع می شود زیرا این گروه نزدیک ۱۴ سال است که  سال در مناطق دور افتاده با حقوق ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان زحمت کشیده‌اند.

نماینده مراغه ادامه داد: اعمال تبعیض در حق این گروه در حالی است که  این افراد روستا به روستا رفته و بی سوادان را آموزش داده‌اند به امید  روزی که  استخدام شوند، اما  تبعیض قائل شده بین این گروه ها حق آنها را ضایع می کند با وجود آنکه آنان مدرک دانشگاهی وسابقه کاری  بیش از ۱۴ سال دارند.

مخالفان و موافقان اصلاح قانون جذب آموزشیاران نهضت

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این طرح گفت: موضوع ساماندهی نیروهای انسانی در وزارت آموزش و پرورش یک مسئله مهم است، اما این وزارتخانه در دوره‌های مختلف برای تدوین یک قانون منفعل عمل کرده و مجلس در ادوار مختلف با ورود به این مسئله و تدوین طرح های مختلف، به رویکرد منفعلانه وزارتخانه در حوزه نیروی انسانی دامن زده است؛  نمایندگان مجلس یازدهم تمام مسائل و مشکلات مرتبط با نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را درک می کنند، اما نباید با طرح های دوفوریتی به مسائل آموزش و پرورش در این بخش دامن بزنند.  

وی افزود: بهتر است که وزارت آموزش و پرورش یک برنامه ۵ ساله ارائه کند تا بر این اساس اقدامات بعدی صورت گیرد.

شبوا قاسمی پور نماینده مریوان نیز در موافقت با این طرح گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل است و این افراد در سالهای گذشته میلیونها نفر انسان محروم را باسواد کرده اند، لذا باید به نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهضت انقلابی نگاه کنیم، در غیر این صورت در جامعه بازماندگان از تحصیل روز به روز افزایش می یابد.

وی افزود: اکنون این سوال مطرح است که چرا قرار است از نیروهای نهضت سوادآموزی آزمون استخدامی آزمون گرفته شود، در حالی که از سه گروه دیگر آزمون گرفته نشده، بنابراین حمایت از آموزشیاران نهضت باید ارحج تر دیده شود و تبعیض در این حوزه به صلاح نبوده و رفع ظلم فوریت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =