پیش‌بینی رشد چهار درصدی تعداد دانش‌آموزان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از احتمال افزایش چهاردرصدی دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این استان هر سال به دلیل ویژگی‌های آن از جمله مهاجرپذیری و زاد و ولد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰  هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دانش آموزان خراسان رضوی افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به این که سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است افزود: این سرانه در استان خراسان رضوی ۴.۲ مترمربع است که در برخی نقاط محروم و مناطق حاشیه‌نشین این سرانه به دو متر مربع هم می‌رسد.

هم اکنون منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد با دو متر مربع کمترین و شهر نوخندان از توابع درگز با ۱۶.۲ متر مربع بیشترین سرانه فضاهای آموزشی را در خراسان رضوی دارا هستند. با هدف برقراری عدالت آموزشی و ایجاد توازن منطقه‌ای هر دو هفته یک بار یک طرح آموزشی در منطقه تبادکان مشهد که دارای ۱۳۰ هزار دانش آموز است به بهره برداری می‌رسد و خوشبختانه خیرین اقبال خوبی به این منطقه دارند.

هم اکنون استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز، حدود ۹۰ هزار نیروی آموزش و پرورشی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از ۵۴ هزار کلاس درس دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha