طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح" هر خانه یک پایگاه سلامت" در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای ارتباط بیشتر با خانواده‌ها برای مهار ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح یکی از اعضای هر خانواده با ثبت‌نام در سامانه سیب، آموزش‌های لازم را برای مراقبت از خانواده خود فرامی‌گیرد.

وی ادامه داد: فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی در این طرح در اختیار افراد قرار داده می‌شود و بدین ترتیب هر فرد پل ارتباطی بین خانواده و مرکز بهداشت می‌شود تا بتواند آمادگی و آگاهی لازم را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کسب کند.

جزایری تصریح کرد: این طرح در اسفند سال گذشته به صورت آزمایشی در سه استان کشور اجرا شد که با توجه به موفقیت‌آمیز بودن، اجرای طرح اکنون در تمامی استان‌های کشور آغاز شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: طبق نامه‌ای که از ستاد کرونا ابلاغ شده است، ۱۱ استان کشور در وضعیت هشدار قرار دارند که چهارمحال و بختیاری در بین استانها جای گرفته است.

جزایری، با بیان اینکه هیچ‌گونه خدماتی به مسافران ورودی به استان ارائه نمی‌شود، خاطر نشان کرد: اگر چه محدودیتی برای مسافران در مبادی ورودی استان وجود ندارد، اما خدمات‌دهی همچنان با محدودیت مواجه است و توصیه می‌شود تا اطلاع بعدی مسافران به این استان سفر نکنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha