آیا با اپراتورهای گران‌فروش اینترنت برخورد می‌شود؟

تهران- ایرنا - مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفت: وضعیت‌ بسته‌های اینترنت اپراتورها هنوز به حالت قبل بازنگشته است و در صورت ادامه این روند رویه‌های برخورد قانونی مانند محدودیت در نامبرینگ، جذب مشترک جدید و جلوگیری از ارائه خدمات خرده‌فروشی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

از دو شب قبل، گرانی بسته‌های اینترنت و حذف برخی از بسته‌ها باعث اعتراض کاربران اینترنت سیار شد. معاون وزیر ارتباطات از اخطار به اپراتورها خبر داد و به ایرنا گفت: اگر این مسائل حل نشود ممکن است سازمان های دیگر نیز به این مساله ورود کنند. هر چند ما دوست داریم در بخش خودمان، مشکلات را حل کنیم.

«پیمان قره‌داغی» عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این مساله و این که چرا هنوز بسته‌ها به حالت قبل بازنگشته‌اند جزئیات تازه‌ای را مطرح کرد.

با توجه به اخطاری که روز گذشته از سوی سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها ارسال شد، شاهد هستیم که هنوز تعرفه ها به حالت قبل برنگشته‌اند؟

متاسفانه تا الان که بسته‌ها را رصد کردم، اپراتورها اصلاحی انجام نداده‌اند. البته به این نکته باید توجه کرد که اپراتورها افزایش قیمت نداشته اند بلکه برخی از بسته های پرکاربرد را حذف و یکسری بسته جدید تعریف کردند.

این کار خلاف قانون است؟

اپراتورهای مسلط بازار (همراه اول و ایرانسل) برای انجام کارهایی از این قبیل بر اساس قانون باید تاییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دریافت کنند، این کار را انجام ندادند. از نظر ما این کار تخلف است و برای اصلاح آن اخطار صادر کردیم. امیدوارم اپراتورها تعرفه‌هایی که حذف کرده‌اند را به سبد خود برگردانند. هنوز در حال پیگیری هستیم.

روال اخطار و مسائل پس از آن بر اساس قانون به چه شکل است؟

اپراتورها مصوبه کمیسیون را نادیده گرفته‌اند و در پیوست‌های موافقت‌نامه اپراتورها نقض تعهدات طرف ارائه خدمات، پیش بینی شده است. از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر ۱۰ روز کاری فرصت دارد که به ارائه توضیحات خود اقدام کند اگر این کار انجام نشود، علاوه بر استرداد مبالغ به مشترکین، مشمول جریمه خواهد شد. البته امیدوار هستیم که کار به برخورد قهری کشیده نشود.

پس از نادیده گرفتن اخطار، چه روال اجرایی پیگیری می‌شود؟

در ماده پنج مصوبه ۲۵۲ و ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات، رویه‌های برخورد با اپراتور در صورت تخلف پیش‌بینی شده است.

 محدودیت در نامبرینگ و جذب مشترک جدید، جلوگیری از ارائه خدمات خرده فروشی، عدم اختصاص منابع فرکانس رادیویی جدید، اطلاع رسانی به عموم، جریمه نقدی و جبران نقدی خسارت‌ها پیش‌بینی شده است. ضمن این که جرایمی نیز در موافقت‌نامه پروانه ها ذکر شده که می تواند اعمال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =