۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 83845125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سنجش تنبلی چشم کودکان در لرستان آغاز شد

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83845125
طرح سنجش تنبلی چشم کودکان در لرستان آغاز شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان گفت: طرح سنجش و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان (آمبلیوپی) که هر ساله آبان ماه اجرا می‌شد امسال با توجه به شیوع کرونا از امروز ۱۵ تیرماه آغاز شد.

ذبیح الله نادمی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: امسال با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا، حساسیت های فصل پاییز، بیماری آنفلوآنزا و تقارن آن با کرونا  زمان اجرای طرح آمبلیوپی به تابستان تغییر یافته تا خطر ابتلای کودکان و والدین آنان به کووید ۱۹ کاهش یابد.

وی ادامه داد:  بنابراین طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ ساله از نیمه دوم تیرماه امسال تا نیمه شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی می شود.

پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هزار کودک سه تا ۶ ساله لرستانی در بیش از ۶۰۰ پایگاه طرح پیشگیری از تنبلی چشم ارزیابی و معاینه شوند.

کودکان سه تا ۶ ساله که سال‌های گذشته غربالگری شده اند باید امسال نیز در طرح شرکت کنند چراکه ممکن است کودک چهارساله‌ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالیکه غربالگری سال گذشته، این مشکل را نشان نداده باشد، به این ترتیب هر کودک سه تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران معاینه چشمی شود.

این کودکان برای درمان به متخصصان ارجاع داده می شوند و سازمان بهزیستی وضعیت بیماری این کودکان را تا سن ۱۰ سالگی پیگیری می‌کند تا از درمان آنها اطمینان حاصل نماید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha