۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 917
کد خبر: 83844708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روح الامینی: لابی گری به تولید آسیب زده است

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83844708
روح الامینی: لابی گری به تولید آسیب زده است

تهران-ایرنا- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از لابی‌گری در تعیین عوارض گمرکی پرهیز شود و به نام تولید داخل خسارت های جبران‌ناپذیر به منافع ملی وارد نشود؛ باید تحقیق و تفحص شود زیرا لابی‌گری‌ها صدمه زیادی به تولید وارد کرده است.

محسن روح الامینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پس از  استماع گزارش سرپرست وزارت صمت در جلسه علنی امروز- یکشنبه- گفت: بازار منطقه حق مسلم ما است گطزارش دهید در وزارتخانه ذی ربط شما همکاری برای بازار مشترک منطقه، در مناطق مرزی، ویژه و سیاست های مقوم اقتصادی مقاومتی چقدر محقق و افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان، جلوگیری از خام فروشی، تهاتر با کشورهای دوست، منطقه و شرق آسیا چه میزان اجرا شده است.

روح الامینی افزود: چرا گزارش شفاف از عملکرد  ارز نیمایی، عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلار که در گزارش تفریغ بودجه سال گذشته دیوان محاسبات به آن اشاره شد، اعلام نمی‌شود، چرا نهاده‌ها افزایش قیمت داشته در حالی که انبارهای ما در بنادر و در کشتی ها نهاده داریم، چرا با امنیت غذایی مردم بازی می کنیم. شورای عالی امنیت ملی به این موضوع وارد شود چرا دولت توجهی به این موضوع ندارد چرا تصمیمات ما پیشینی نیست و پسینی است، حمایت پسینی از تولید داخل جوابگو نیست؛ باید اعتقادی، عملی، اخلاقی و انقلابی به سیاست اقتصاد مقاومتی عمل شود.

وی گفت: صنایع و اقتصاد دانش‌بنیان وزن کمی در مجموعه‌ کارهای وزارت صمت دارد و باید به آن تدبیر جدی کرد، هنگام تخصیص ارز عمل به موقع و عدم دخالت سلایق در تعرفه‌ها مصیب زا است، باید از لابی‌گری در تعیین عوارض گمرکی پرهیز شود و به نام تولید داخل خسارت های جبران‌ناپذیر به منافع ملی وارد نشود؛ باید تحقیق و تفحص شود زیرا لابی‌گری‌ها صدمه زیادی به تولید وارد کرده است.

نماینده تهران در مجلس افزود: صادرات شمش فولاد به خارج از کشور مانند صادرات نفت خام است و اشتغال را دچار آسیب می‌کند.

نماینده آمل: ۳۰ درصد از آزاد سازی یارانه ها باید به حساب واحدهای تولیدی واریز شود

رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی پس از گزارش سرپرست وزارت صمت در جلسه علنی امروز- یکشنبه- گفت: یکی از چالش‌های مهم صنایع کشور از گذشته تاکنون سنتی بودن ماشین آلات است و هرچند در سال‌های اخیر برای به روزرسانی ماشین‌آلات گام هایی برداشته شده است اما این قدم‌ها کافی نیست.

وی با اشاره به موضوع  اختصاص بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها برای حمایت از تولیدکنندگان ادامه داد:  قرار بود ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد، با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهاده ها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها باعث تعطیلی آنها شد.

حاجی پور با بیان اینکه در سال جهش تولید باید در راستای ایجاد کارخانه و صنایع اقدامات اساسی صورت گیرد، گفت:  بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه دیزل واگذار شد اما امروز در حال تعطیلی و فروپاشی است.

نماینده آمل در مجلس افزود:  وزیر امور خارجه گفتند روابط ما با جامعه جهانی خوب است اما گرانی کود، سم، نهاده‌های دامی ناشی از چیست، همچنین دیوان محاسبات گزارش داده حدود ۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاها اختصاص یافته، اما کالایی وارد نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha