۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83843831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان اردبیل ثبت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در سه ماه اول امسال در جاده‌های این استان ثبت شده است.

کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: این تعداد تخلف توسط ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت نصب شده در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در این مدت به ترتیب در جاده بران سه‌راهی سربند - پارس‌آباد و بالعکس، جاده اردبیل - خلخال و بالعکس و جعفرآباد - پارس‌آباد ثبت شده است.

وی میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل در فصل بهار را ۷۲ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت: میانگین سرعت در جاده‌های پر تخلف ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

او با بیان اینکه سرعت غیرمجاز از بیشترین تخلفات رانندگی در استان اردبیل است، اظهارداشت: از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۵ تخلف سرعت غیرمجاز جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از ثبت بیش از ۳۴۷ هزار سبقت غیرمجاز در سه ماه اول امسال در جاده‌های استان خبر داد.

وثوقی اضافه کرد: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس، اردبیل - سرچم و اردبیل - مغان ثبت شده است.

وی هوشمندسازی جاده‌ها را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد و ادامه‌داد: هم‌اکنون در مجموع ۱۶۲ سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و سامانه توزین در حین حرکت در جاده‌های استان فعال است.

وی گفت: جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات ، گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری بطور مستمر و شبانه‌روزی در راه‌های ارتباطی استان حضوری فعال دارند.

بر اساس آمارها استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه ، ۶۹۰ کیلومتر راه اصلی ، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha