حمایت از واحدهای تولیدی عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت شود به همان اندازه جامعه نیز بانشاط و عاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

حسام شیرازه‌محبت روز جمعه در بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب اظهار داشت: در هر واحد تولیدی، افراد زیادی با فعالیت در آنها برای خانواده خود روزی کسب می‌کنند که به تناسب فعالیت هر نفر نیروی انسانی، آسیب‌های اجتماعی که منشا وقوع آن بیکاری است کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی و یا سرقت بر اثر نداشتن توانایی اقتصادی در جامعه ایجاد می‌شود، افزود: آسیب های اجتماعی را نمی‌توان به‌طور کامل از سطح جامعه حذف کرد، اما می‌توان آن را کاهش داد که یکی از این اقدامات حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در جامعه است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، افزود: معظم‌له چند سال پشت سرهم به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع سال‌ها را بر مبنا و محور اقتصاد نامگذاری می‌کنند و این می‌طلبد که مسوولان  به اقتضا و تولید برای معیشت و رفاه مردم اهمیت دهند.

شیرازه‌محبت گفت: گاهی اینگونه به نظر می‌رسد که ما قوانین را به شکل خشن تفسیر می‌کنیم در حالی که در اجرای قانون هرقدر با ملایمت و در جهت تسهیل کردن امور برای مردم رفتار کنیم موجب خیر و برکت در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی به ویژه مشکل برق در برخی واحدهای شهرک صنعتی این شهرستان افزود: مدیران اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و امور برق این شهرستان باید فارغ از چرخه اداری و استناد به قانون مشکلات موجود را حل کنند.

وی بیان کرد: تسهیل در حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در واقع کمک به حل معضلات اجتماعی است چرا که با کمک به فعالیت یک واحد تولیدی به حل بیکاری کمک می‌شود.

شیرازه‌محبت اظهار داشت: فرمانداری میاندوآب با تمام توان آماده است که در هر کجا موانعی در سر راه تولید و صنعتگران باشد، برای حل آن پیشگام شده و اجازه ندهد هیچ واحد تولیدی از فعالیت باز بماند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، روسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و امور توزیع برق به مناسبت روز صنعت و معدن از برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب از جمله واحد تولیدی شمش و ذوب آهن، شرکت تولیدی محصولات بتنی، فرش افشار زرینه، شرکت تولیدی محصولات وابسته به صنایع پتروشیمی و واحد تولیدی لوله‌های آبیاری نوین بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع سر راه آنها قرار گرفت.

شهرک صنعتی میاندوآب در هشت کیلومتری جاده میاندوآب- شاهین دژ با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار و با ۹۰ واحد فعال بیش از هزار و ۱۶ نفر اشتغالزایی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha