۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83842208
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرهای بین راهی استان سمنان ظرفیت مناسب برای درآمدزایی است

سمنان- ایرنا- معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با بیان اینکه شهرهای بین راهی استان سمنان ظرفیت مناسب برای درآمدزایی است، گفت:این استان سمنان باید از ظرفیت قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) با اقدام خلاقانه و بر مبنای دانش برای درآمدزایی استفاده کند.

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: سالانه بیش از بیست میلیون مسافر از استان سمنان عبور می‌کند که این حجم از عبور ظرفیت مناسب برای درآمدزایی است.
وی ادامه داد: شهرداری‌های استان سمنان با همکاری بیش از پیش با سازمان همیاری شهرداری و گرفتن مشاور، در محدوده استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) مجتمع گردشگری بین راهی ایجاد کنند.
وی بیان کرد: سازمان شهرداری و دهیاری آمادگی همکاری با استان سمنان برای رفع مشکلات در زمینه احداث مجتمع گردشگری بین راهی را دارد.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: وقایع نگاری انجام شده در سال گذشته نشان می‌دهد ۲۳ بحران بزرگ در سال ۹۸ در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ثبت شد که سیل، زلزله و هجوم ملخ از جمله بحران‌ها بود.
وی اضافه کرد: سیل مهیب همزمان در ۲۵ استان کشور شرایط بسیار سخت را ایجاد کرده بود که شهرداران و دهیاران در تمام عرصه‌های بحرانی حضور فعال و موثر داشتند.
وی بیان کرد: شهرداری جزو سه دستگاه دارای رضایت‌مندی بسیار اندک بود و باید آسیب شناسی شود شهرداری با ارایه بیش از ۳۰۰ خدمات چرا کمترین رضایت‌مندی از سوی مردم را کسب کرده است.
جمالی نژاد تصریح کرد: اعتماد مردم باید افزایش یابد و فاصله مردم و مدیران خوشایند نیست و باید فاصله‌ها اندک شود.
وی اضافه کرد: مردم از بین خودشان شورای شهر انتخاب می‌کنند و شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی مردمی است و حتی می‌تواند بسترساز امنیت در شهر باشد و نگاه نوآورانه و خلاقیت بر مبنای دانش کمک کننده در پیشبرد اهداف در شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: اشتغالزایی با تکیه بر ظرفیت‌های هر منطقه نکته مهم است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و دهیاران و شهرداران با تعریف طرح کارشناسی زودبازده می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.
معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: نگاه خلاقانه بر مبنای دانش برای تقویت نشاط اجتماعی بیش از پیش مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

در پایان همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین و تخصیص ماشین آلات بین استانداری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امضا شد که بر مبنای این تفاهم‌نامه یک سوم هزینه خرید اتوبوس توسط استانداری، یک سوم توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بقیه توسط شهرداری پرداخت می‌شود که این تفاهم‌نامه نقشی مهم در نوسازی ناوگان استان سمنان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha