۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1225
کد خبر: 83841741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار فاروج: مدیران تنها به اعتبارات دولتی اتکا نکنند

بجنورد- ایرنا- فرماندار فاروج گفت: رویکرد محدود کردن توجه و برنامه‌ها به اعتبارات دولتی، آن هم در شرایطی که این ارقام بسیار محدود است و معمولا نیمی از آن تخصیص می یابد، اشتباه است.

مسعود صادق تیتکانلو روز شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: مجموع اعتبارات امسال شهرستان فاروج ۲۲۰ میلیارد ریال است، حال آنکه سرمایه گذاری در قالب اجرای یک طرح در منطقه به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از صفت «عقب‌مانده» را برای شهرستان نمی پسندد، اظهار داشت: سزاوار نیست شهرستانی که به پوشش ۱۰۰ درصدی گازرسانی، برخورداری ۹۲ درصدی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی، تولید ۱۴ درصد غلات استان، ۲۲ درصد محصولات باغی خراسان شمالی رسیده و 4.5 درصد زعفران کشور را تولید می کند، عقب مانده خوانده شود، آنهم در حالی که تنها ۶ درصد جمعیت استان را در خود دارد.

صادق تیتکانلو افزود: در حوزه ساختاری و مدیریتی مشکلاتی داریم و بروکراسی اداری در بعضی بخش ها دست و پاگیر شده که برطرف کردن آن در توان مدیران شهرستان نیست و باید در کلان کشور برای این مسائل تدبیری شود.

فرماندار فاروج با تاکید بر اینکه با توجه به وجود طرح های ناتمام، از تعریف طرح جدید در شهرستان پرهیز شده است، بیان داشت: از ابتدای سال ۱۰ طرح از جمله مجتمع فرهنگی، استخر ورزشی، سالن ورزشی کارگران، آب شرب شهرهای فاروج و تیتکانلو به صورت جدی در دست پیگیری است تا تعدادی از این طرح ها به هفته دولت برسد و کام مردم از مزایای بهره برداری از آن شیرین شود.

تصمیمات شورای اداری باید خروجی مناسبی داشته باشد

نماینده شهرستان‌های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نشست‌های شورای اداری شهرستان که با حضور مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود،‌ باید خروجی داشته باشد و حال آنکه تصمیمات گرفته شده در آن، چندان بازخوردی ندارد.

علی آذری افزود: محورهای تحول و توسعه در شهرستان تعریف شده و برای کارآمدی بهتر باید مدیران ظرف ۱۰ روز برنامه ها و موانع توسعه این شهرستان را ارائه کنند.

وی گفت: در شهرستان یک سند یا مدل اقتصادی تعریف نشده و اندک برنامه ها هم در این حوزه روی کاغذ باقی مانده و مداخله گری دولت در شهرستان دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سخن از توسعه در سایه داشتن خط مشی و سند و نقشه معنا پیدا می کند، بیان داشت: تحول در محور اداری اولویت است و تمام برنامه ها با شناخت زیرساخت ها و امور زیربنایی شهرستان اجرا می شود.

نماینده شهرستان‌های فاروج و قوچان در مجلس با اشاره به اینکه، دستور تحقق  اجرای طرح آسفالت راه بیرم آباد به امیرآباد، بهسازی راه زادک، بهره برداری از استخر ورزشی و آبرسانی مجتمع جعفرآباد، آبرسانی به روستاهای ریزه و کلاته شاهمیر و تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاروج از رییس سازمان برنامه و بودجه گرفته شده، افزود: برنامه ها برای شهرستان های فاروج و قوچان در سه محور کشاورزی و دامداری با نگاه به قوت بخشی به بخش صنعت و خدمات با توجه به ضعف آن و توسعه پایدار روستایی تبیین شده است.

آذری با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی برکت را از فاروج، قوچان، باجگیران و تیتکانلو برده است، بیان داشت: حالا زمان کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و اندیشیدن به توسعه شهرستان ها است.

شهرستان فاروج حوزه انتخابیه مشترک با شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی است که یک نماینده در بهارستان دارد.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha