۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83841540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نایب رییس اتاق بازرگانی سمنان: گره‌های مالیاتی سد راه جهش تولید است

سمنان- ایرنا- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: گره‌های مالیاتی مانع و سد راه تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و نیز برنامه‌های تولیدکنندگان در استان است.

حمید علوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مشکلاتی در اخذ مالیات و نیز نرخ آن در مورد واحدهای تولیدی سبب دلسردی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می‌شود و مسوولان نسبت به حل این مسائل اهتمام ورزند.

وی معتقد است که رویکرد مسوولان نسبت به نرخ مالیات و اخذ آن از واحدهای تولیدی باید تغییر و ۱۰ درصد کاهش یابد.

علوی با بیان اینکه رونق تولید با سوق دهی نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی تحقق می‌یابد، تصریح کرد: رویکرد نظام باید به سمت اقدامات شجاعانه و حمایتی از واحدهای تولیدی باشد و در غیر این صورت عدم تمایل کنونی به سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داشت‌.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: فعالان اقتصادی موافق شفافیت مالیاتی هستند و لازم است این مساله به شکل درست در تمام بخش‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات مرتبط با سازمان امور مالیاتی، خاطر نشان کرد: ناآشنایی ممیزان مالیاتی با وظایف، برخی قوانین و مقررات در این حوزه، نبود سیستم نظارتی بر عملکرد کارشناسان مالیاتی و رفتارهای سلیقه‌ای در این بخش آسیب‌های فراوانی به بخش تولید وارد می‌کند.

علوی تاکید کرد که بخش عمده‌ای از انرژی و توان فعالان اقتصادی صرف پاسخگویی به ممیزان و امور مالیاتی می‌شود و چه بسا این مساله سبب یاس و نگرانی تولیدکنندگان از ادامه فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری اصناف شفاف نیست، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی، مواد اولیه خود را از این صنوف تهیه و تامین می‌کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهارداشت: اصناف فاکتور مورد تایید سازمان امور مالیاتی را به واحدهای تولیدی ارائه نمی‌دهند که این امر زمینه ساز هزینه‌های کاذب برای فعالان اقتصادی می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha