۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83840645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص اعتبار دولتی برای مهارت آموزی در مناطق محروم قزوین

قزوین - ایرنا - ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار دولتی از سوی سازمان اجتماعی کشور برای مهارت آموزی در مناطق محروم استان قزوین تخصیص داده شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز چهارشنبه در نشست با مدیران فنی و حرفه‌ای قزوین اظهار داشت: این میزان اعتبار برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به شکل سیار در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر توسعه یافته استان قزوین تخصیص پیدا کرده است.

مریم بیدخام افزود: ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پایگاه‌های بسیج، مساجد و مدارس موجود در سطح استان شناسایی شده و قرار است با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در محلات مورد هدف، فراخوان و استعدادیابی انجام شود.

به گفته این مسوول، آموزش‌هایی که در قالب رشته‌های مختلف تدریس می‌شود، گامی مهم و بلند در راستای خود اشتغالی ساکنان محروم در استان است.

بیدخام با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۳۴۰ نوع آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: آموزش‌های بازاریابی، برندسازی و پیش‌بینی بازار فروش برای این مشاغل است.

این مسؤول تاکید کرد: لازمه ایجاد شغل برای هر فرد دارا بودن سطح مهارت‌های کافی برای تصدی آن محسوب می‌شود و اگر از ظرفیت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای برای آموزش در مناطق روستایی به نحو مطلوبی استفاده شود، از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری می‌شود.

بیدخام خاطرنشان کرد:  با توجه به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، کودکان کار، روستاییان، سربازان و بسیاری از افراد جامعه که نیاز به شغل مناسب برای تامین معیشت و آتیه خود دارند، رشته‌های  فنی و حرفه‌ای دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی می‌باشند.

استان قزوین دارای ۱۴ منطقه حاشیه‌ای است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha