اجازه ندهیم محدودیتها برای زیارت حرم رضوی از سر گرفته شود

مشهد- ایرنا - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اجازه ندهیم که کوتاهی احتمالی در رعایت نکات بهداشتی بهانه ای برای ایجاد تغییرات احتمالی در وضعیت اداره حرم مطهر رضوی به وجود بیاورد و این تغییرات موجبات سخت‌تر شدن شرایط و خدای نخواسته اعمال دوباره محدودیت‌ها برای زیارت زائران و مجاوران را فراهم سازد.

به گزارش روز چهارشنبه آستان قدس رضوی مصطفی خاکسار قهرودی افزود: از تمام زائران می خواهیم تا نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در تمامی مراحل حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) برای حفظ سلامت خود در این شرایط سخت رعایت کنند.

وی ادامه داد: با رعایت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی، زیارت مردم در جریان است و وضعیت رعایت نکات بهداشتی در حرم مطهر رضوی هم به طور نسبی در قیاس با نقاط دیگر شهر مشهد وضعیت بسیار مطلوب‌تری است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از شروع موج دوم بیماری کرونا، خشنود نیستیم و متاسفانه کم توجهی برخی در سایر نقاط شهری، موجب وخامت اوضاع شده و وضعیت را به حد هشدار بالا رسانده است.
خاکسار قهرودی افزود: از همه درخواست می کنیم تا با توجه جدی به این وظیفه دینی و اجتماعی، خدمتگزاران خودشان را در داخل حرم امام رضا (ع) یاری کنند. نهایت تلاش ما تا کنون بر این بوده که امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی را در حرم رضوی فراهم کنیم و زائران از لحظه ورود تا حضور در صحن ها و بست ها از مواد ضدعفونی استفاده کنند افراد تعلیم دیده‌ای حاضر هستند تا تذکر و راهنمایی های لازم را ارائه دهند و ماسک در اختیار افرادی که به همراه ندارند قرار داده می‌شود ولی نیازمند همکاری زائران عزیز هستیم که مثل همه لوازم شخصی و عبادی، ماسک را نیز همراه داشته باشند.  
او اضافه کرد: نباید به خاطر انجام ندادن یک عمل مستحب بسیار ارزشمند خدای ناکرده، زمینه ساز انجام فعل حرام سرایت بیماری شویم که به جرات باید به لحاظ شرعی پاسخگو باشیم.

دو روز پیش یعنی در نهم تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام شد که وضعیت شهر مشهد از لحاظ ابتلای به کرونا از مرحله قرمز هم عبور کرده و "هشدار بسیار بالا" برای این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا اعلام شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و  ۸۱۷ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha