۱۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در اردستان پرداخت شد

کاشان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: ۱۵۹ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در این شهرستان پرداخت شده است.

محمدتقی کیانی عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال اردستان با اشاره به پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این تسهیلات از اعتبار صندوق امداد، تبصره ۱۶ و تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: بنابر اعلام اداره بهزیستی اردستان، مبلغ ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی نیز به ۹۹ نفر از مددجویان و بهبودیافتگان در قالب تسهیلات ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده و ۹۳ پرونده آماده پرداخت نیز وجود دارد که‌ منتظر تامین اعتبار است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان در ادامه تاکید کرد: اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی اردستان موظف است در ۲ هفته با مراجعه به درب خانه‌ها در نقاط شهری و روستایی، آمار دقیق بیکاران‌ شهرستان را استخراج و برای برنامه‌ریزی به کارگروه ارایه کند.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با فراخوان نام‌نویسی افراد جویای کار از طریق فضای مجازی در سال‌جاری، تعداد ۶۱۲ نفر با مدرک دیپلم تا دکترا ثبت نام کردند که بیش از ۴۰۰ نفر مرد و سایرین زن هستند، در حالی که نرخ رسمی بیکاری شهرستان ۹.۸ درصد اعلام شده است.

کیانی تاکید کرد: همه مصوبه‌های کارگروه اشتغال باید اجرایی شود و تمام ظرفیت کارگروه در خدمت توسعه شهرستان باشد و همه اعضای کارگروه از ظرفیت امکانات موجود خود در راستای رونق اشتغال استفاده کنند.

پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار اردستانی شامل یک‌هزار و ۶۶۸ خانوار زیر پوشش حمایت مستمر و ۶۳۹ خانوار به عنوان تبصره ۱۴ (ویژه کسانی که به دلیل وضعیت موجود اقتصادی کشور نیاز به حمایت دولت دارند) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

همچنین بیش از یک هزار نفر توانخواه در این شهرستان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha