کاوه: در رابطه با موضوع قاسمی وارد فضای احساسی نشویم

تهران - ایرنا - مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه در رابطه با موضوع «کمیل قاسمی» وارد فضای احساسی نشویم و خاطر مردم را مکدر نکنیم گفت: کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی به صورت جدی پیگیر طلای «کمیل قاسمی» در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

کمیسیون اخلاق کمیته بین‌المللی المپیک مرداد ماه سال گذشته رای خود را در مورد «آرتور تایمازوف» ازبکستانی اعلام و تایید کرد که تست مجدد نمونه دوپینگ وی مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن مردود است؛  آزمایش دوپینگ تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون (AAS) مثبت شده بود.

این کشتی‌گیر ازبک در مسابقات آن سال در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدال‌ها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، «بلال ماخوف» از روسیه همچنان به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و با احتساب جدول جدید مدال‌ها، «ترول دلاگنف» از آمریکا صاحب مدال برنز می‌شود.

رده‌بندی مدال آوران المپیک ۲۰۱۲ لندن به ترتیب زیر تغییر خواهد یافت: مدال طلا: کمیل قاسمی از ایران / مدال نقره: بلال ماخوف از روسیه /مدال برنز: ترول دلاگنف از آمریکا / مدال برنز: دولت شابانبای از قزاقستان.

اکنون رقابت برسر این موضوع بین ایران و روسیه است. روس‌ها می‌گویند با توجه به اینکه بلال ماخوف نقره گرفته در نتیجه طلا باید به او داده شود اما تایمازوف در دیدار نیمه‌نهایی موفق به شکست قاسمی شد و مدال طلا باید به او داده شود.

اما این روزها در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی مبنی بر معامله فدراسیون کشتی با روس‌ها برای گرفتن کرسی حضور نماینده کشورمان در هیات رییسه اتحادیه جهانی مطرح شده است که این موضوع حتی با واکنش فدراسیون کشتی نیز روبرو شد.  

«محسن کاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون کشتی نمی‌تواند به صورت مستقیم با کمیته بین‌المللی المپیک ارتباط برقرار کند و موضوع را پیگیری کند و این کار را کمیته ملی المپیک کشورمان انجام می‌دهد. فدراسیون کشتی موضوع را به صورت جدی از کمیته ملی المپیک کشورمان پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: چنین مواردی براساس قانون کمیته بین‌المللی المپیک دارای روال و قانونی است که باید انجام شود. نمونه‌گیری و رسیدگی به اعتراضاتی که از سوی کشتی‌گیران مطرح می‌شود و پس از آن کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند. اتفاقا آخرین نامه کمیته بین‌المللی المپیک را در این خصوص من دیدم که گفته بودند در جلسه بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

کاوه تصریح کرد: خواهشم از دوستان این است که احساسی نشوند و در فضای مجازی پست نگذارند، چرا که مردم در جریان همه موارد این موضوع نیستند و موجب مکدر شدن خاطر آنان می‌شود و تصور می‌کنند که خدای ناکرده در خانواده کشتی اختلافاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: انتشار مطالب غیر واقع جز اینکه موجب تنش در کشتی شود، حاصلی نخواهد داشت و انجام چنین موارد طبق قانون بین‌المللی دارای روالی است که باید طی شود و این زیبنده کشتی نیست. «کمیل قاسمی» از کشتی‌گیران با اخلاق و پرافتخار کشورمان است و حتی «علیرضا دبیر» در شروع کار در فدراسیون در مراسمی در خانه کشتی بابت مدال طلای المپیک از او تجلیل کرد.

مدیر تیم‌های ملی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: منتظر اعلام مسوولان در رابطه با آغاز فعالیت کشتی هستیم. البته در شرایط فعلی برخی امور اداری در حال انجام است و تیم‌های حاضر در لیگ کشتی در حال انعقاد قرارداد با کشتی‌گیران هستند و همه منتظریم که موضوع کرونا به اتمام برسد تا بتوانیم مسابقات داخلی و خارجی را برگزار کنیم.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: طبق اطلاعاتی که دارم کشتی به دلیل شرایط ویژه و تن به تن بودن و انجام آن در فضای بسته، جزو آخرین رشته‌های ورزشی است که مجوز فعالیت آن صادر خواهد شد و ضمن آنکه سلامت کشتی‌گیران و مربیان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دعا کنیم تا این ویروس هر چه سریعتر در ایران و کل جهان از بین برود.  

کاوه تصریح کرد: ملی‌پوشان کشتی نیز در شرایط کرونایی تمرینات خود را به صورت شخصی در منزل و یا باشگاه‌ها انجام می‌دهند و شرایط برای کشتی سخت است و کشتی هر چند یک ورزش انفرادی است اما نوع تمرینات آن به گونه‌ای است که باید به صورت گروهی انجام شود. ملی‌پوشان کشتی نیز تمرینات خود را انجام می‌دهند و از طریق فضای مجازی کادر فنی نظارت دارند اما کشتی و تمرینات حتی اگر ساعتها به صورت انفرادی تمرینات انجام شود، مانند تمرین گروهی نیست چرا که باید در کنار آن فنون کشتی نیز تمرین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به شرایط بودجه‌ای فدراسیون کشتی گفت: کشتی همه به نوعی بار ورزش کشور را به دوش کشیده و در دوره‌های گذشته در کنار وزنه‌بردای و تکواندو در میادین المپیکی برای ورزش کشورمان افتخار آفرین بوده و اکنون نیز توقع از کشتی بسیار بالا است.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد یادآور شد: به دلیل شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا، تمرینات آغاز نشده اما پیش‌بینی می‌شود که با آغاز اردوهای تیم ملی، به دلیل گرانی، هزینه اردوها چندین برابر شود و این امر شرایط را سخت و دشوار می‌کند. رده‌های مختلف سنی در کشتی آزاد و فرنگی و در مجموع حدود ۱۰ تیم ملی فعالیت می‌کنند که تنها حضور این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، بودجه زیادی نیاز دارد و ضمن آنکه در کنار آن هزینه اردوها و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی را نیز باید افزود.  

کاوه یادآور شد: خوشبختانه فدراسیون کشتی تعامل بسیار خوبی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد و «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون به دنبال آن است که از طریق بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بخشی از هزینه‌های فدراسیون را جبران کند و البته مسوولان نیز با توجه به در پیش بودن المپیک نگاه ویژه‌تری به کشتی داشته باشند.

وی یادآور شد: امیدوارم هر چه زودتر بیماری کورنا از کشورمان و کل جهان از بین برود و متاسفانه این روزها آما مبتلایان و فوت‌شدگان افزایش یافته و مردم باید بیش از گذشته رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی را داشته باشند تا همه به زندگی عادی بازگردیم و به طبع آن نیز کشتی‌گیران بتوانند با بازگشت به باشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha