۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83838819
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عاقبت مرد گنبدی که به کرونا اهمیت نداد

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83838819
عاقبت مرد گنبدی که به کرونا اهمیت نداد

گنبدکاووس - ایرنا - جدی نگرفتن کرونا و سهل انگاری این بیماری که هر روز شمار قابل توجهی از هموطنان را به کام مرگ می‌برد، باوری است که یک شهروند ۴۹ ساله گنبدی هم به آن اعتقاد راسخ داشت اما نمی‌دانست این تصور غلط برای او و خانواده‌اش گران تمام می‌شود.

یک عضو خانواده این شهروند گنبدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم هیچگاه باور نداشت که کرونا می‌گیرد و به همین دلیل در زمانی که فعالیت بیشتر واحدهای صنفی به سبب شیوع این بیماری تعطیل بود، در مغازه خود به صورت عادی با مردم ارتباط داشت و به مشتریانش خدمات می‌داد.

وی که خود را ایگدری معرفی کرد، افزود: آن مرحوم با وجود مناسب نبودن وضعیت جسمی به سبب ابتلا به کرونا و درگیری یک و نیم ماهه با مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری به خاطر نگرانی از حرف مردم نسبت به ویروس کووید ۱۹ به پزشک متخصص مراجعه نکرد و تنها برای موارد ضروری از منزل خارج می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی به دیدار او رفتم با مشاهده مشکلات تنفسی، او را نزد پزشک بردم که با انجام آزمایشات مربوطه مشخص شد او به کرونا مبتلا شده و ۸۰ درصد دستگاه تنفسی (ریه) او نیز آلوده بیماری شده است.

ایگدری اضافه کرد: به دستور پزشک بلافاصله مرحوم به بیمارستان پیامبر اعظم (ع) گنبدکاووس منتقل و ابتدا یک روز در بخش عمومی و سپس با وخیم شدن وضعیت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و ۱۵ روز تحت درمان بود اما بهبود نیافت و فوت کرد.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه نکردن به موقع به پزشک متخصص به خاطر ترس از حرف مردم، دست به دست هم داد تا این مرحوم بدون داشتن سابقه بیماری زمینه‌ای، بعد از تحمل حدود ۲ ماه درد و رنج در سن ۴۹ سالگی جان خود را از دست دهد.

ایگدری اظهار داشت: مرحوم به غیر از همسر، دختر و پسر کوچکش که در منزل با او زندگی می‌کردند با حضور در محافل خانوادگی، این بیماری را به ۲۵ نفر از دیگر اعضای فامیل و آشنایان هم منتقل کرد که با اقدام به موقع، تمام افراد مبتلا بعد از گذران دوره درمان هم اکنون در سلامت کامل قرار دارند.

همچنین دیگر شهروند گنبدی که بیماری کرونا سبب مرگ پدر او شده بود، به ایرنا گفت: اگرچه شیوع ویروس کووید ۱۹، دید و بازدیدها و برگزاری جمع‌های خانوادگی در گنبدکاووس را کاهش داده اما همچنان شاهد حضور مردم در مراسم‌های جشن و شادی و عزاداری هستیم که همین امر آمار مبتلایان به این بیماری را در منطقه افزایش داده است.

وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، ادامه داد: پدر بنده با توجه به داشتن بیماری قلبی و کهولت سن به اصرار آشنایان در یکی از مجالس عروسی شرکت کرد که نتیجه آن ابتلا به کرونا، تحمل درد و رنج بیماری و در نهایت فوت او بود.

این شهروند گنبدی اضافه کرد: من و اعضا خانواده‌ام بعد از فوت پدر تصمیم گرفتیم در هیچ مجلس عروسی و عزاداری تا بهبود وضعیت بیماری کرونا شرکت نکنیم و از دیگر مردم نیز می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در مراسم‌ها و تجمعاتی که در آن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، شرکت نکنند.  

همچنین برخی دیگر از شهروندان گنبدی که به سبب بیماری کرونا یکی از اعضای خانواده یا بستگان خود را از دست دادند در گفت و گو با ایرنا ابراز داشتند: حضور در مراسم عروسی، عزاداری، جشن‌های تولد و سالگرد ازدواج از مهمترین دلایل ابتلا بستگان‌شان به کرونا بوده و به همین علت هم از دیگر خانواده‌ها و مردم این شهرستان درخواست کردند تا در شرایط فعلی و شیوع گسترده ویروس کرونا، برگزاری مراسم‌های خود را به آینده موکول نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم روز گذشته از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داده و گفته بود: با وجود اطلاع رسانی‌ گسترده برای رعایت توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های مختلف مردم و نیز اعمال برخی محدودیت‌ها برای فعالیت اصناف، تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این شهرستان از مرز ۲۳۰ نفر گذشته است.

به گفته دکتر فرهاد بدیعی، اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک زدن در اماکن عمومی و نیز نظارت و سختگیری بر اجرای محدودیت‌های اعلام شده کمتر شود، آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس همچنان روند صعودی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha