تمامی باشگاه‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری با ویروس کرونا تعطیل شد

شهرکرد- ایرنا-مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۵۱۵ باشگاه ورزشی در استان گفت: به ‌علت شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه‌های ورزشی در سطح استان تعطیل شده است.

حمید کریمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: هم‌اینک با احتساب باشگاه‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان تعداد باشگاه‌های ورزشی به ۸۰۰ مورد می‌رسد که همگی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در چهار ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به باشگاه‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری وارد شد که در صورت ادامه این روند تا دو ماه اخیر به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌رسد.

کریمی تصریح کرد:این میزان خسارت با احتساب باشگاه‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: براساس دستور وزیر ورزش و جوانان، اجاره مکان‌های ورزشی در اختیار بخش خصوصی تا تیرماه بخشیده شده است و امکان تمدید این طرح در ماه‌های بعدی نیز وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان قرار شده تا پس از بازگشایی مکان‌های ورزشی، اجاره بهای آن با ۵۰ درصد قیمت محاسبه شود.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در دو سال گذشته میزبانی ۱۱۸ مسابقه ورزشی را بر عهده داشت که از این تعداد ۴۷ مورد در سال ۱۳۹۷ و ۷۱ میزبانی در سال ۱۳۹۸ بوده است.

کریمی تاکید کرد: از مجموع ۷۱ میزبانی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک میزبانی مربوط به مسابقه بین‌المللی دوچرخه سواری و ۷۰ میزبانی مرتبط با مسابقه‌های ملی بوده است.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا در سال‌جاری میزبانی از مسابقه‌های ملی و بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی در استان ممکن نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اقتصادی کردن، حرفه‌ای شدن و بهره‌مندی از توان صنایع برای رونق ورزش استان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ورزش استان هنوز نتوانسته از ظرفیت بالای صنایع به‌خصوص در حوزه صنایع مادر مانند پتروشیمی، قطعه‌سازی، فولاد و سیمان بهره ببرد.

کریمی اظهار داشت: در این راستا مذاکراتی با مدیران صنایع بزرگ چهارمحال و بختیاری انجام شده تا بتوان ورزش استان را به ‌صورت حرفه‌ای دنبال و مقام‌های ملی و بین‌المللی بیشتری کسب کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۰ هزار ورزشکار دارد که تعدادی از این ورزشکاران در میادین ملی و بین‌المللی موفق به کسب مدال شده‌اند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، چهارمحال و بختیاری هم اینک در وضعیت قرمز قرار دارد و روند شیوع ویروس کرونا در این استان کماکان افزایشی است.

این موضوع در روزهای اخیر سبب شکل‌گیری پویش همگانی استفاده از ماسک با شعار "من ماسک می‌زنم تا از تو محافظت کنم: شده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha