۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83838123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقوط بالگرد در فارس تکذیب شد

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83838123
سقوط بالگرد در فارس تکذیب شد

شیراز-ایرنا- فیلمی مبنی بر سقوط یک بالگرد در محور شیراز- مرودشت در فضای مجازی روز دوشنبه منتشر شد که مراجع رسمی در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا، این موضوع را تایید نکردند و اعلام کردند: دود برخاسته از منطقه به دلیل سوختن کاه و کلش باقیمانده در مزارع بوده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یک کاربر شبکه‌های اجتماعی که به نظر می‌رسد راننده یک خودرو سنگین یا اتوبوس است، با انتشار فیلمی مدعی سقوط یک بالگرد در جاده شیراز - مرودشت شد.
در وهله نخست، نادرستی این شایعه از تصاویر جاده مشخص شد چرا که سرتاسر جاده شیراز - مرودشت به عنوان پرترددترین محور استان فارس به ریل‌گارد و بلوک در وسط جاده تجهیز شده است اما در فیلم انتشار یافته، چنین ریل‌گاردی دیده نمی‌شود.

برشی از فیلم ادعایی سقوط بالگرد در شبکه‌های اجتماعی


با این حال، خبرنگار ایرنا صحت یا نادرستی این وقوع این حادثه  را از مراجع رسمی جویا شد.
رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تماسی که با تمامی دستگاه‌های امدادرسان، انتظامی و امنیتی شهرستان مرودشت داشته‌ام هیچ گزارشی مبنی بر سقوط بالگرد در این شهرستان ارایه نشده است لذا این موضوع صحت ندارد.
حسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:هیچ گزارشی در زمینه سقوط بالگرد در استان فارس به این مرکز گزارش نشده است.
سروان مصطفی زمانی مدیر روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ کدام از بالگردهای متعلق به ارتش سقوطی نداشته‌اند.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان زرقان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گزارشی مبنی بر سقوط بالگرد در محدوده این شهرستان به فرمانداری داده نشده است.
رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ گزارشی مبنی بر سقوط بالگرد در استان به ما ارایه نشده است.

پلیس:  دود ناشی از به آتش‌کشیدن بقایای محصول کشاورزی بود
سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز حادثه سقوط بالگرد در بین شهرستان های شیراز و زرقان تکذیب کرد و افزود: فیلم منتشر شده یک آتش سوزی ناشی از سوختن کاه و کلش باقیمانده در مزارع کشاورزان بوده است.
وی با بیان این که در بررسی‌های تکمیلی،‌مشخص شد هیچ بالگردی از فرودگاه شیراز و دیگر فرودگاه‌های استان برنخاسته که سقوط کرده باشد، گفت:‌پلیس با شایعه‌سازان فضای مجازی برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

در این فصل از سال، برخی کشاورزان با نادیده انگاشتن اصول زیست محیطی پس از برداشت محصول گندم نسبت به آتش‌زدن بقایای گندم در مزارع اقدام می‌کنند که این صحنه، تصویری تکراری در جاده‌های فارس از جمله شهرستان مرودشت به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم کشور است.
با وجود هشدارهای اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و سازمان جهاد کشاورزی استان، همچنان برخی کشاورزان پس از برداشت محصول، نسبت به آتش زدن بقایای محصول اقدام می‌کنند که از منظر منتقدان، این کار در دراز مدت موجب از دست رفتن خصوصیت‌های خاکی می‌شود که در طول  صدها و هزاران سال شکل گرفته است. از منظری دیگر، این اقدام تصویری نازیبا از منطقه مرودشت که آثار تاریخی همچون تخت‌جمشید و نقش رستم را در خود جای داده، در منظر گردشگران داخلی و خارجی به تصویر می‌کشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha