ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی بزودی در سیستان و بلوچستان تکمیل می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرفیت تمامی بیمارستان‌های این دانشگاه در صورت تداوم بیماران مبتلا به کرونا بزودی تکمیل خواهد شد و جوابگوی آمار ورودی نخواهد بود.

دکتر قاسم میری علی آباد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ادامه روند کنونی ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان جان و سلامت مردم را تهدید می‌کند و همه مردم و مسوولان باید حتما شرایط غیرعادی فعلی را درک کرده و توصیه‌های پیشگیرانه را جدی گیرند.

وی تاکید کرد: افزایش ابتلا به کرونا در جامعه نشان دهنده کم رنگ شدن خود مراقبتی است و چه بسا افراد بی‌گناهی که قربانی اهمال دیگران می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هر فرد نه به خاطر هشدار و نه به خاطر وجود یا عدم وجود شرایط درمان بلکه ابتدا برای حفظ جان خود باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند چراکه گذار از این بیماری سخت و جانکاه است و حتی پس از بهبودی عوارضی را در بدن فرد به جا خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه با وجود هشدارهای فراوان، هنوز عده‌ای مراسم جمعی برگزار و افرادی هم در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند تصریح کرد: کسانی که مراسم عروسی، عزاداری، میهمانی‌های بزرگ و پرتراکم و سایر تجمعات را تشکیل می‌دهند باید این واقعیت را بپدیرند که تعدادی از افراد سالم را در کنار افراد به ظاهر سالم اما ناقل بیماری قرار داده‌اند.

علی آباد افزود: پس از تکمیل تخت‌های بیمارستانی شرایط ارائه خدمات درمانی بسیار دشوار خواهد بود چرا که مجبور به تخلیه سایر بخش‌ها برای بستری این بیماران خواهیم بود و روال عادی خدمات دهی به سایر بیماران نیز دچار اختلال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha