رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: شدت شیوع کرونا در جنوب استان از دیگر مناطق بیشتر نیست

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت:براساس آمارهای موجود شدت شیوع ویروس کرونا در شهرستان های جنوبی از دیگر مناطق استان بیشتر نیست و به نسبت شدت بیماری کمتر از دیگر مناطق استان است.

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: وضعیت شیوع  ویروس کرونا در بین شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم که میزبان و همجوار با تاسیسات و کارگاههای پارسا جنوبی است تنها شهرستان کنگان برای مدت کوتاهی قرمز شد و بعد از آن شرایط بهبود یافت.

اخیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر شیوع گسترده بیماری کرونا در شهرستان های جنوبی استان بوشهر به نقل از نماینده این حوزه انتخابیه بازنشر شده است.

وی در خصوص افزایش شمار مراجعان به بیمارستان‌های جنوبی استان بوشهر  بیان کرد: همزمان با تبدیل بیماری کرونا به ایپیدمی افزایش شمار مراجعان به بیمارستان‌ها در همه مناطق استان افزایش یافت و تنها این مساله مختص جنوب استان نیست.

کشمیری ادامه داد: مطابق الگوی ایپدمی استان میزان مراجعه‌های بیمارستانی در استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و تنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌ها به خصوص در غذاخوری‌ها و محل‌های استراحت کارگران ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا ۱۵ خرداد ماه موارد مثبت بیماری کرونا در این استان ۲هزار مورد بود اما در زمان حاضر این رقم به بیش از پنج هزار نفر افزایش یافته است برهمین اساس مراجعه‌ها و همه گیری بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به خصوص در جنوب استان شرکت‌های وابسته به منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها برنامه منسجمی برای کنترل بیماری تدوین کرده و وزارت نفت نیز در چندین بخشنامه قوانین و مقررات سختی برای کنترل بیماری و شیوع نیافتن آن در منطقه تدوین و از سوی مدیران نظارتی نیز کنترل و تاکنون خوب عمل شده است.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت:  باتوجه به حساسیت منطقه پارس جنوبی و شرایط بیماری لازم است مسئولان شرکت‌های وابسته به منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها دقت نظر بیشتری در خصوص اجرای قوانین و مقررات داشته باشند.

وی با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر اضافه کرد: باتوجه به کارگری بودن منطقه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هر گونه تجمع کارگری ضروری است.

کشمیری تاکید کرد: هرچند تاکنون تلاش شده با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع بیماری به خصوص درمناطق کارگری پیشگیری شود اما همیشه این نگرانی در تجمع‌های کارگری و افرادی که در محیط‌های سربسته کار می‌کنند به خصوص در فصل تابستان و مناطق گرم وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داده‌های علمی نشان می‌دهد بیماری‌های زمینه‌ای، افراد را در معرض خطر جدی‌تری نسبت به کرونا قرار می‌دهد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha